معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

طرح فراگیر پرورشی در 5 محور در سطح مدارس اجرا می‌شود

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت 5 محور اساسی حوزه تربیت در قالب برنامه فراگیر پرورشی با جدیت در سطح مدارس اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۵۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح فراگیر پرورشی در 5 محور در سطح مدارس اجرا می‌شود

حسین میرزایی با بیان اینکه برنامه فراگیر پرورشی، طرحی جامع در حوزه پرورشی است که اهداف گسترده تربیتی را دنبال می‌کند، افزود: ایمان، خردورزی، خودمراقبتی ،هویت، نشاط و امیدآفرینی 5 محور اصلی برنامه‌های این طرح هستند.

وی ادامه داد: در قالب طرح نماد، برنامه‌های بخش خودمراقبتی پیگیری می‌شود و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان نیز در قالب برنامه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس اجرا می‌شود.

میرزایی در ادامه به برنامه‌های اردویی در فضاهای مناسب پرورشی اشاره کرد و افزود: اردوگاه دانش‌آموزی امام خمینی(ره) زنجان و اردوگاه سجاسرود 2 اردوگاه فعال و مجهزشده استان هستند که در حال حاضر مورد استفاده مدارس هستند و همچنین با تلاش همکاران در مناطق افشار و خراسانلو مجوز راه‌اندازی اردوگاه اخذ شده که در حال پیگیری سایر امور هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به اردوهای سازمان دانش‌آموزی استان که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: اردوهای هفت‌سنگ با محوریت آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که برای دانش‌آموزان در معرض آسیب ضمن شناسایی و اجرای فعالیت‌های اردویی مناسب، اقدامات پیشگیرانه صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی و لزوم جذب و نگه‌داشت نیروهای پرورشی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در راستای رفع این مشکل 200 مربی در آزمون استخدامی مربیان پیش رو در استان جذب شوند.

در نشست هم‌اندیشی معاونین پرورشی و فرهنگی ادوار گذشته آموزش و پرورش استان که به همت معاونت پرورشی برگزار شد مقرر شد محورهای ۵گانه در کمیسیون‌ها و نشست‌های مستمر مورد بررسی قرار گیرند تا مسیر روشنی برای برنامه‌های پرورشی و تاثیرگذاری مطلوب‌تر در سطح مدارس صورت گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار