نگاهی کوتاه به فیلم‌های روز نخست جشنواره فیلم فجر

رونمایی از «دروغ‌های زیبا»، «شکار حلزون» و «ظاهر» در جشنواره فجر

تهران (پانا) – در نخستین روز جشنواره فیلم فجر 4 فیلم به نمایش درمی‌آید که در بین آن‌ها دو فیلم اولی ، یک محصول مشترک ایران و بنگلادش و فیلمی کمدی قرار دارند.

کد مطلب: ۱۴۴۵۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از «دروغ‌های زیبا»، «شکار حلزون» و «ظاهر» در جشنواره فجر

شامگاه گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به‌صورت رسمی آغاز شد و از امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه با اکران ۴ فیلم سینمایی رنگ و روی جدی به خود می‌گیرد و قرار است بار دیگر اهالی رسانه در خانه جشنواره در سالن همایش‌های برج میلاد دورهم جمع شوند و به تماشای فیلم‌های سینمای ایران بنشینند..

نخستین محصول مشترک سینمای ایران و بنگلادش در اولین روز جشنواره

آغازگر اکران فیلم‌های جشنواره فجر با نخستین فیلم مشترک سینمای ایران و بنگلادش خواهد بود، «دروغ‌های زیبا» بود به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن بر عهده مرتضی آتش زمزم است، پروژه‌ای مشترک میان ایران و بنگلادش است که با حضور ستاره‌های سینمای بنگلادش جلوی دوربین رفته است.

«دروغ‌های زیبا» یک ملودرام اجتماعی است و در آن بازیگرانی چون شمون فاروق، ریکیتا ناندینی، شهیدالزمان سلیم، شاهد علی، شاهین میردها و جان پل سرمادیراس و بازیگر کودک شاتی حضور دارند. تمام صحنه‌های این اثر سینمایی نیز در شهرهایی چون داکا و قاضی پور جلوی دوربین رفته است.

شکار حلزون با محسن جسور روایتی زنانه از دغدغه‌های سرپرستان خانواده

شکار حلزون دومین فیلمی که قرار است در روز اول جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شود این فیلم به کارگردانی محسن جسور و تهیه‌کنندگی مصطفی سلطانی است.

جسور نیز قرار است در بخش نگاه نو با دیگر فیلم‌سازان جوان جشنواره به رقابت بپردازد، این فیلم نیز یک اثر اجتماعی است که نگاهی متفاوت به زنان سرپرست خانوار دارد. فیلم «شکار حلزون» روایتگر قصه مینو، زن جوان سرپرست خانواده‌ای است که برای تأمین معاش در یک شرکت خدماتی و نظافتی مشغول به کار است. او با پیشنهاد شغل پرستاری از پدر یک جوان مواجه می‌شود که شرط پذیرفتن این شغل با حقوق مناسب، جاری شدن صیغه محرمیت میان آن‌هاست.

در «شکار حلزون» بازیگرانی چون حسین پاکدل، فرناز زوفا، محمد رسول صفری، مسعودرضا عجمی، رابعه مدنی، یاسمن ترابی، علی‌اکبر قاضی نظام، امیرعلی سخایی، میثم محمدی و زنده‌یاد حسام محمودی حضور دارند.

نمایش اولین کمدی جشنواره فجر در سومین سانس روز نخست

اولین فیلم کمدی جشنواره در سومین سانس روز نخست سینما رسانه اکران می‌شود، فیلم سینمایی «دو روز دیرتر» به کارگردانی اصغر نعیمی است که قرار است در این دوره از جشنواره به نمایش گذاشته شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «آقا جون می‌خوای ریش گرو بذاری، بذار، می‌خوای از اون دنیا امداد غیبی بفرستی، بفرست… من دیگه رد دادم».

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون سینا مهراد، پردیس احمدیه، فرهاد آییش، گوهر خیراندیش، کمند امیر سلیمانی، سیدجواد یحیوی، سیاوش چراغی پور، محمد فیلی و علیرضا داوودنژاد حضور دارند. همچنین محسن شیرازی تهیه‌کننده فیلم «دو روز دیرتر» است و سید جمال ساداتیان، مشاور تهیه کننده است.

کانون پرورش فکری با «ظاهر» به جشنواره فیلم فجر می‌آید

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال به دو اثر در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، « باغ کیانوش» و «ظاهر» دو فیلمی هستند که قرار است با دیگر فیلم‌های جشنواره به رقابت برسند.

سال گذشته کانون با دو فیلم در این رویداد حضور داشت و توانست نگاه بسیاری از مخاطبان را به‌سوی خود جلب کند، ظاهر» به کارگردانی حسین عامری به‌عنوان فیلم چهارم در روز اول روی پرده می‌رود.

این فیلم سینمایی در بخش فیلم‌های بخش «نگاه نو» حضور دارد و در حوزه سینمای کودک و نوجوان تولیدشده است..

در خلاصه داستان فیلم «ظاهر» آمده است: ظاهر ۱۸ سال دارد و در شمال کشور سرباز است. او با اکبر و زیبا پیرمرد و پیرزنی که در کلبه‌ای نزدیک پادگان زندگی می‌کنند، آشنا می‌شود و در ادامه اتفاق‌هایی برایش رقم می‌خورد.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون روح اله زمانی، یداله شادمانی و حامد محمودی بازی کرده‌اند.

روح‌الله زمانی سابقه کاندیدا شدن در جشنواره فیلم فجر را دارد و باید دید آیا در این اثر می‌تواند نظر هیات داوران را به خود جلب کند..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار