محمودزاده: همه مراکز فاقد مجوز تعطیل خواهند شد

دانش‌آموزان مدارس غیردولتی باید تمام‌ساحتی تربیت شوند/ اقامه نماز جماعت باید در مدارس پررنگ شود

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش از تعطیلی مراکز آموزشی فاقد مجوز خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
محمودزاده: همه مراکز فاقد مجوز تعطیل خواهند شد

پرویز پیکری - احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌ و پرورش در جمع روسای اداره مشارکت‌های آموزش و پرورش سراسر کشور در خراسان رضوی گفت: پیگیر فعالیت‌های غیرقانونی مراکز آموزشی در کشور هستیم و به‌زودی همه مراکز فاقد مجوز تعطیل خواهند شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش بر تطبیق مدارس دارای مجوز نیز تاکید کرد.

محمودزاده بر اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توجه به ابعاد مختلف ساحت‌های تربیتی در مدارس تاکید کرد و گفت: اقامه نماز جماعت و تشکیل صفوف با‌شکوه دانش‌آموزان در نمازخانه مدارس از ارکان فعالیت‌های پرورشی مورد انتظار در مدارس کشور است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تبیین اهداف و سیاست‌های کلی نظام تعلیم و تربیت، افزود: متولیان امور فرهنگی و تربیتی باید با تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای تقویت بنیه اعتقادی و دینی دانش‌آموزان نقش‌آفرینی کنند تا نسل آینده‌ساز در تراز اتقلاب اسلامی رشد یابد.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد امام راحل (ره) و معلمان و دانش‌آموزان شهید، گفت: تربیت دانش‌آموز تمام‌ساحتی و انقلابی در مدارس غیردولتی اولویت ما است.

محمودزاده با اشاره به اینکه پنج محور برنامه‌ای برای مدارس غیردولتی مشخص شده که باید در این قالب برنامه‌ریزی اجرایی صورت بگیرد، بیان کرد: مدارس غیردولتی نباید آموزشگاه‌محور و آموزش‌محور باشند؛ بلکه در کنار نگاه به مسائل علمی و آموزشی به تربیت دانش‌آموز در تمامی ساحت‌های شش‌گانه موردنظر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه شود.

وی گفت: ۴۳ شاخص سند تحول بنیادین به موضوعات مهارتی، زیستی، بدنی و تربیتی و دینی توجه دارد تا دانش‌آموز را در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم بنابراین صرفا پرداختن به مسائل علمی در تعلیم و تربیت کفایت نمی‌کند.

محمودزاده با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در اسناد بالادستی، گفت: سه عنصر کلیدی شامل تربیت و مسئولیت‌پذیری جوانان، جایگاه علم و پژوهش و نیز نیروی انسانی به عنوان عامل تمدن‌سازی در زمینه تعلیم و تربیت باید در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر باشد.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در کلاس‌های درس با حضور نیروی انسانی اهداف جمهوری اسلامی و ولایت‌مداری نسل آینده محقق می‌شود، افزود: خط مقدم استقرار نظام اسلامی، مدرسه است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به این مهم تاکید شده‌ است.

وی اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی باید به گونه‌‍ای باشد که به تحقق اهداف منجر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار