وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

آیین‌نامه تربیتی اوان کودکی در دستورکار هیات وزیران است

لذت‌بخش کردن حضور کودکان در مدرسه، یکی از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین‌نامه تربیتی اوان کودکی در دستور هیات وزیران است، گفت این آیین‌نامه برای اولین بار است که در تاریخ کشور تدوین می‌شود و پس از تصویب مبنای عمل در اداره کودکستان ها و محتواهای آن‌ها قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۴۴۳۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین‌نامه تربیتی اوان کودکی در دستورکار هیات وزیران است

رضامراد صحرایی در جمع خبرنگاران در حاشیه هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اظهار کرد: یکی از اقدامات تحولی دولت مردمی سیزدهم، تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است. از جمله مهمترین کارهای این سازمان در دو سال اخیر ساماندهی کودکستان‌ها، تهیه آیین‌نامه‌ها، ضوابط انتخاب مربی و ... است. از جمله کارهای خوب دیگر ارایه الگوها و کارهای معیار و استاندارد در قالب یارستان کودکستان است. این سازمان وسایل و محتوای استاندارد را انتخاب و در معرض انتخاب مردم قرار می‌‌دهند. در واقع در این سازمان مردم را یاری می‌کنند تا برای فرزندان خود کتاب و اسباب‌بازی خوب را تهیه کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نکته بسیار مهم این است که آیین‌نامه تربیت اوان کودکی در دستورکار هیات وزیران است که برای اولین بار در تاریخ کشور آن را تصویب خواهیم کرد و مبنای اداره کودکستان‌ها و تولید محتوا برای آن‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه یادگیری به کمک بازی یکی از رویکردهای بسیار مهم در آموزش دوره کودکی است، گفت: بچه‌ها از طریق بازی دوست دارند یاد بگیرند و به همین منظور، لذت‌بخش کردن ساعت حضور آنها در مدرسه یکی از برنامه‌های ما است.

صحرایی با اشاره به اینکه این جشنواره معرفی اسباب‌بازی‌های سودمندی است که به رشد کودکان کمک می‌کند، افزود: مدیران مدارس به این جشنواره آمده بودند و وسایل مورد نیاز خود را از نمایشگاه این جشنواره تهیه کردند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن عرض سلام ویژه به همه پدران و مادران، خطاب به آن‌ها تصریح کرد: ما با کمک هم می‌توانیم در تربیت کودکان موفق شویم. پیوند ما مهم است. اسباب‌بازی خوب جزیی از فرایند تربیت بچه‌هاست، بنابراین با مشورت معلمان در خرید اسباب‌بازی برای کودکان خود کوشا باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار