مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸:

کنگره ۲۴ هزارشهید، موتور محرکی در انتقال فرهنگ شهدا برای نسل جدید است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در یادواره ۲۴ هزار شهید پایتخت عنوان کرد این کنگره، موتور محرکی در انتقال فرهنگ شهدا برای دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۴۳۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کنگره ۲۴ هزارشهید، موتور محرکی در انتقال فرهنگ شهدا برای نسل جدید است

یادواره ۲۴ هزار شهید پایتخت، مرحله‌ مدرسه ای در دبستان امام سجاد(ع) با حضور منصور هدایتی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ و سایر مسئولین برگزار شد.

منصور هدایتی در حاشیه این مراسم بیان کرد: یکی از اهداف بزرگ برگزاری یادواره های شهدا انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل معاصر و نسل‌های آینده است تا از این طریق روحیه امیدآفرینی در جامعه را بیش از پیش تقویت کنیم. بدون شک برگزاری یادواره شهدا را نباید پایانی برای پاسداشت شهیدان والامقام دانست، چرا که این حرکت باید به فرآیندی مستمر و همیشگی برای زنده نگه داشتن مرام شهیدان تبدیل شده و هیچگاه نباید متوقف شود.

وی افزود: برپایی یادواره‌های شهدا حرکتی ارزشمند و امیدآفرین در مقابل جنگ نرم دشمنان است. بنا به فرموده مقام معظم رهبری، بزرگداشت شهیدان برای آینده این نظام و انقلاب حیاتی و ضروری است؛ چراکه راز اقتدار این ملت نیز از همین موضوع نشأت می‌گیرد. بدون شک یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که در نظام تعلیم و تربیت کشور می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل نوجوان و جوان ما ترویج کند، آموزش و پرورش است و باید این موضوعات در مدارس، مراکز آموزشی و تربیتی اندیشه ورزی شود.

هدایتی با تأکید براینکه این کنگره موتور محرکی برای انتقال فرهنگ شهدا و پاسداشت این مهم است، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌ها نباید هدف غایی باشد و در حقیقت یادواره‌های شهدا باید آغاز بسط فرهنگ شهادت و پاسداشت شهدا بوده و به گونه‌ای برگزار شود که تا سال‌ها شاهد اثرات آن باشیم.

وی ضمن اشاره بر بهره‌گیری از زبان هنر در ترویج فرهنگ شهادت گفت: استفاده از خلاقیت و خصوصاً بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و زبان هنر در دفاع مقدس برای سنین مختلف خصوصاً کودکان و نوجوانان یک ضرورت مهم است. زبان هنر اثرگذاری زیادی برای نسل جدید جامعه دارد که باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدارس باید مرکز ثقل انتقال این فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی باشند. فرهنگیان توانمند، سنگرداران اصلی فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس هستند. مدارس انتقال‌ دهنده فرهنگ ایثار، شهادت و معرف جایگاه شهادت در اسلام، انقلاب و کشور محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار