اعلام جزئیات پویش «من یک دانش‌آموز هستم»؛

شاگردان شهید حاج قاسم به جامعه معرفی خواهند شد

هر دانش‌آموز یک ویژگی‌‌ خاص‌ داشته که انتخاب شدند و در مسیر عدالت‌خواهی و حقیقت‌جویی و ایستادن در مقابل طاغوت، جان خود را فدا کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تهیه بروشور با موضوع شناساندن ویژگی‌های دانش‌آموزان شهید حادثه تروریستی کرمان به سایر دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
شاگردان شهید حاج قاسم به جامعه معرفی خواهند شد

معصومه نجفی پازکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا، هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان را یکی از موضوعات مهم آموزش ابتدایی بیان کرد و با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای این ماموریت، گفت: «‌هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان را از پویش "من یک دانش‌آموز هستم" آغاز کردیم و برای ماه‌های تحصیلی یک محور را، محور فعالیت دانش‌آموزی قرار دادیم. یعنی هر موضوعی که انتخاب می‌شود ذیل همان هویت ایرانی اسلامی قرار می‌گیرد.»

وی به محورهای فعالیت دانش‌آموزان در هر ماه تحصیلی اشاره کرد و گفت:‌ «محور مهرماه ما در حوزه حجاب و عفاف است که با طراحی فرم مدرسه شروع می‌شود. در آبان‌‌ماه بحث 13 آبان و روز دانش‌آموز را داریم. در آذرماه شب یلدا را داریم‌ و در دی‌ماه‌ قهرمان سرزمین من بحث "سالگرد شهید سلیمانی" و در بهمن‌ماه جشن پرچم را در دهه فجر داریم. در اسفندماه با توجه به ماه مبارک رمضان، مهمانی خدا، در فرودین بحث نوروز و مهمانی بهار و در اردیبهشت‌ماه که ولادت امام رضا است نیز محور امام مهربانی‌ها در دستورکار است.»

نجفی پازکی افزود:‌ «دانش‌آموزان در هر کدام از این محورها، فعالیت‌هایی که به آن‌ها گفته شده از جمله عکس، مصاحبه، دلنوشته و ... را انجام می‌دهند.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و شهادت چند تن از دانش‌آموزان، گفت: «زمانی که پویش ما در دی‌ماه به "قهرمان سرزمین من" رسیده‌ بود و دانش‌آموزان در حال ارسال عکس خود با سردار سلیمانی بودند و دلنوشته‌هایی خطاب به سردار را ارسال می‌کردند، مصادف شدیم با حادثه گلزار شهدای کرمان و 23 دانش‌آموز ما چیزی را که در آن پویش شاید مشق می‌کردند در آن‌جا در عمل به تصویر کشیدند.»

وی هر کدام از این دانش‌آموزان شهید را دارای ویژگی خاص دانست و ادامه داد: «تک تک این بچه‌ها را که بررسی می‌کنید یک ویژگی‌های خاصی داشتند که انتخاب شدند و در مسیر عدالت‌خواهی و حقیقت‌جویی و ایستادن در مقابل طاغوت، جان خود را فدا کنند. این جریانی است که از ابتدای تاریخ ادامه داشته است. حتما آن بچه‌ها ویژگی‌های خاصی را داشتند.»

نجفی پازکی افزود: «سال گذشته هم که حادثه شاهچراغ را داشتیم، بررسی کردیم دانش‌آموز دبیرستانی شهید محمدرضا، دانش‌آموز درس‌خوان و معدل بالا، به لحاظ ورزشی مسلط، مکبر نماز جماعت بود و چهارشنبه‌ها هم نذر به شاهچراغ داشته‌ است. یا مثال دیگر هنگامی که من به یک هنرستان در کرمان رفتم، دختر دانش‌آموزی شهید شده بود که همکلاسی‌هایش می‌گفتند ما به او مامان دوم می‌گفتیم. هر وقت حال‌مان خوب نبود او می‌آمد و ما را آرام می‌کرد. می‌خواهم بگویم هر کدام از این بچه‌هایی که شهید شدند، ویژگی خاصی داشتند که ما قصد داریم تک تک این شهدا را با مهم‌ترین ویژگی‌هایی که داشتند، به صورت بروشور در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار