وقتی عشق پای خدمت بیاید، پای گچ‌گرفته را هم به مدرسه می‌رساند

تهران (پانا) - معاون آموزشی آموزشگاه شهید شنبه‌ای شهرستان ایلام با وجود پای شکسته و گچ‌گرفته در مدرسه حاضر شده و فعالیت‌های روزمره و وظایف خود را با شوق و اشتیاق انجام می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
وقتی عشق پای خدمت بیاید، پای گچ‌گرفته را هم به مدرسه می‌رساند

در جریان تهیه گزارش از برگزاری یک روز بدون کیف در مدرسه شهید شنبه‌ای شهرستان ایلام به‌صورت اتفاقی، متوجه پای گچ‌گرفته یکی از همکاران شدیم که مشغول کار و سرگرم خدمت به دانش‌آموزان بود.

وقتی ماجرا را پیگیری کردیم، متوجه شدیم خانم شمس‌الهی (معاون آموزشی آموزشگاه) است که علی‌رغم پای شکسته و گچ‌گرفته در مدرسه حاضر است و فعالیت‌های روزمره و وظایف خود را با شوق و اشتیاق انجام می‌دهد.

این همکار سختکوش گفت: مدتی است که در پی حادثه‌ای و به دستور پزشک، مجبور شده پای خود را گچ بگیرد اما به دلیل علاقه و عشقی که به شغل معلمی و کار با دانش‌آموزانم دارم نتوانستم از محیط مدرسه دور باشم و به همین خاطر با وجود پای شکسته و گچ‌گرفته در محل کارم حاضر و به وظایفم عمل می‌کنم.

خانم شمس‌الهی گفت: فضای مدرسه و علاقه به کار و دانش‌آموزان موجب شده، کمتر به آسیب جسمی‌ام فکر کنم و دوست ندارم دلتنگی دوری از محیط بانشاط مدرسه به دردهای جسمی‌ام اضافه شود.

اردشیر مروتی (مدیر این آموزشگاه) هم گفت: خانم شمس‌الهی با همین وضعیت جسمی علاوه بر اینکه از عهده شرح وظایف خود در این مدت برآمده، در قسمت‌های مختلف مدرسه نیز کمک‌کار ما بوده است.

آری؛ وقتی عشق پای کار بیاید، پای شکسته را هم به مدرسه می‌رساند...

جلوه ویژه معلمی این همکار فرهنگی، مصداق بارز فداکاری، وجدان کاری و ارزش‌هایی است که نظام تعلیم و تربیت و نیروی انسانی متعهد که بزرگترین سرمایه این دستگاه است را به جامعه نمایان می‌کند.

شایان ذکر است که علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با حضور در این آموزشگاه به پاس حس مسئولیت‌پذیری وی در انجام وظایف شغلی با وجود مصدومیت از این خانم معلم فداکار تقدیر به عمل آورد.

در این دیدار که فاطمه پاپی (معاون آموزش ابتدایی) مدیرکل آموزش و پرورش را همراهی می‌کرد، علی درویشی با تقدیر از اهتمام به کار و تلاش در خور تحسین خانم شمس‌الهی، کار معلمی را توام با ایثار توصیف کرد و گفت: انجام وظیفه در شرایطی که یک فرد می‌تواند در استراحت پزشکی به سر ببرد از وجدان کاری و روحیه فداکاری وی نشأت می‌گیرد و این عمل بدون شک در زمره جلوه‌های ویژه معلمی است که خوشبختانه در دستگاه تعلیم و تربیت، تعداد آن‌ها کم نیست و ما وظیفه داریم این موارد را به عنوان الگوهای برجسته فرهنگی و تربیتی به جامعه بشناسانیم.

منبع: وزارت آموزش و پرورش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار