آغاز پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در قم

قم (پانا) - پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در خانه معلم قم آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در قم

پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش صبح امروز با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و مدیران حوزه های علمیه استان های سراسر کشور در تالار آموزش و فرهنگ خانه معلم آغاز شد.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ابتدای این هم اندیشی طی سخنانی، با اشاره به اهمیت نقش حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان، اظهار کرد: سند تحویل بنیادین برآیند این دو نهاد موثر در تربیت اسلامی نوجوانان و ساختن انسان هایی در تراز اسلام و انقلاب است.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سخنانی با اشاره به سابقه آموزش عمومی در جامعه، گفت: آموزش عمومی از بدو تاسیس حوزه ها و از زمان اهل بیت(ع) وجود داشته است.

وی افزود: همراهی و همکاری و وحدت زمانی اتفاق می افتد که نقاط مثبت را بگیریم و وحدت رویه بین حوزه و دنشگاه و حوزه و آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

نیکزاد با اشاره به به برخی ثمرات همکاری حوزه و آموزش و پرورش، تصریح کرد: ما به دنبال پیوند مسجد، مدرسه و خانواده و اتصال دائمی دانش آموزان با مسجد در خارج از وقت مدرسه هستیم.

آیت الله سید مهدی میرباقری استاد حوزه علمیه و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز نکاتی را پیرامون پیوند محکم تر و منسجم تر حوزه های علمیه و آموزش و پرورش بیان کرد.

این همایش با سخنرانی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و نیز برگزاری کارگروه های سه گانه و برنامه های دیگر، طی امروز و فردا پیگیری خواهد شد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار