‌ششمین جشنواره ملی فردوسی ‌در مدارس سمپاد برگزار می‌شود

تهران (پانا) - ششمین جشنواره ملی فردوسی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ در مدارس سمپاد برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۹۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
‌ششمین جشنواره ملی فردوسی ‌در مدارس سمپاد برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ این سازمان، ششمین جشنواره ملی فردوسی را در سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ برگزار می‌کند.

این جشنواره با پشتیبانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در راستای اجرای راهکار ۲۳-۱ سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و راهکار ۱-۷ ایجاد ساز و کار برای تقویت انسجام اجتماعی وحدت ملی و هویت افتخارآمیز اسلامی - ایرانی برای دانش‌آموزان و معلمان اجرا می‌شود.

محور:

‌ادبیات فارسی

موضوعات:

آیین پهلوانی، خردورزی، میهن‌دوستی، هویت و فرهنگ نیایش، پاسداشت مدافعان کشور در حوزه‌های گوناگون که در قالب شعر، نثر ادبی، داستان کوتاه، شاهنامه‌خوانی محور زبان فارسی، واژه‌گزینی و اثر پژوهی که در قالب‌های مقاله پژوهک و پژوهش و محور ویژه گلستان‌خانی در قاب‌های حفظ و خوانش برگزار می‌شود.

همچنین می‌توان به اهداف جشنواره اشاره کرد که شامل پاسداشت هویت اسلامی - ایرانی، پژوهش در حوزه زبان و ادب فارسی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در حوزه‌های هنری و ادبی، حمایت از نوآوری و آثار خلاقانه ادبی و هنری می‌شود.

افرادی که می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، دانش‌آموزان مدارس دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان سراسر کشور و کارکنان آموزشی و اجرایی مدارس استعدادهای درخشان اعم از مدیران، معاونان و معلمان و... هستند.

مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ۱۴۰۳ از طریق وبگاه جشنواره به آدرس https://ferdowsi.sampad.gov.ir/ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار