کارشناس قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش شیروان:

اقامه نماز جماعت در مدارس تمرینی برای تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان است

شیروان (پانا) - کارشناس قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش شیروان اظهار کرد اقامه نماز جماعت در مدارس تمرینی برای تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۳۹۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نماز جماعت در مدارس تمرینی برای تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان است

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی رحمتی گفت: اقامه نماز جماعت در مدارس سبب تقویت باورهای دینی دانش آموزان و همدلی بیشتر بین آنان می‌شود.

کارشناس قرآن، نماز و عترت اداره آموزش و پرورش شیروان افزود: نماز تقدیم حمد و سپاس به درگاه خالق منان و کامل‌ترین پاسخ با عالی‌ترین نیاز انسان‌ها و فرصتی برای تلاوت بخشیدن روح و پلی برای نیل با اوج کمال است.

رحمتی ادامه داد: برپایی نماز در مدارس وظیفه خطیر و بسیار حساس است، زیرا همه کودکان و نوجوانان محتاج هدایتند و به یک برنامه صحیح زندگی نیاز دارند. این نیاز برآورده نمی‌شود مگر با پرورش حس مذهبی، احیای فطرت، فراهم کردن زمینه‌های رشد و به کمال رساندن فضایل اخلاقی آنها که نماز کامل‌ترین پاسخ به عالی‌ترین نیاز انسان است.

رئیس ستاد نماز جمعه شیروان گفت: در دین اسلام نماز به عنوان ستون دین تلقی شده و ملاک ارزش آدمی و قبولی کلیه اعمال و فرایض دیگر اوست و اگر درست اقامه شود، با عنوان معراج مومن مطرح است که نیاز به مداومت و محافظت دارد. بدون تردید همه جوانان و نوجوانان بالفطره استعداد پذیرش و انجام تکالیف مذهبی را دارند.

رحمتی یادآور شد: در کلیه مدارس شهرستان شیروان نماز جماعت برگزار می‌شود و در سامانه مربوطه نماز ۱۹۳ آموزشگاه شهری و روستایی اطلاعات مورد نیاز را کامل کرده اند.

وی گفت: در ۱۳۰ آموزشگاه شهرستان شیروان نماز جماعت به امامت همکاران فرهنگی و در ۶۰ آموزشگاه دیگر نماز جماعت به امامت روحانیان برادر و خواهر طرح امین اقامه می‌ شود.

خبرنگار: غلامرضا مینا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار