مدیر کل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز:

برغان چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور شد

کرج(پانا) - مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز از انتخاب روستای گردشگری برغان به عنوان چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور بر اساس شاخص‌های ملی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برغان چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور شد

رحیم خاکی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز عنوان کرد: ۹۷۹روستای هدف گردشگری کشور در طرح ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری براساس چهار شاخص‌ جاذبه‌، زیرساخت‌، توسعه گردشگری و پایداری مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد، ۳۰ روستا در کشور به عنوان برترین روستاهای هدف گردشگری معرفی شدند که روستای برغان در ساوجبلاغ رتبه چهاردهم کشور را کسب کرد و در زمره روستاهای گروه هدف A، به معنای روستاهای هدف گردشگری توسعه یافته قرار گرفت.

خاکی درادامه اذعان کرد: روستای صالحیه نظرآباد نیز در بعد توسعه گردشگری رتبه ۳ ملی را کسب کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد:روستای برغان در ۱۳ کیلومتری کرج قرار گرفته و دارای بافت قدیمی و باغ‌های فراوان است که در تمام فصول سال به ویژه بهار و تابستان می‌تواند پذیرای گردشگران باشد

وی اضافه کرد: حسینیه اعظم برغان که هر ساله تعزیه قدیمی ایام محرم در آن برگزار می‌شود، پل تاریخی برغان، چنار کهنسال مسجد جامع، درخت پیر سپیدار و تپه باستانی قلعه کش‌کلا جزو آثار بی‌نظیر این روستا هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در پایان بیان کرد: همچنین بازار برغان در زمره قدیمی‌ترین بازارهای استان قرار دارد که در گذشته مرکز تجارت محصولات کشاورزی پنبه و نظایر آن بوده است. آلوی برغان، همچنین گردو، عسل، توت، گوجه و لبنیات از سوغات معروف این منطقه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار