سام قریبیان *

گیج‌گاه فیلمی از دل سینما است

برای عادل تبریزی و فیلمش «گیجگاه» : «از حدود ۵ سال پیش در جریان ساخت فیلم گیجگاه ساخته عادل تبریزی بودم و به خودش هم می‌گفتم می‌خواهم فیلمش را ببینم. فیلمی که به گفته خودش ۸ سال برای آن مرارتها کشیده و با عشقی وسواس گونه که از تک تک جزئیات پلانهای فیلمش تا انتخاب هر پوستر فیلمی که در بک گراند است، مشهود است آن‌ را کارگردانی کرده است.

کد مطلب: ۱۴۳۷۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

فیلمی که کارگردانش سلیقه مشخص خودش را دارد و می‌داند چه می‌خواهد. از بازی بازیگرانش تا قاب بندی‌های درجه یک کوهیار کلاری و صداگذاری خانزادی و یزدی تا موسیقی آزادی همه حساب شده و در راستای خود فیلم است. فیلمی که از دل خود سینما آمده و بسیار زیبا، درست و هدفمند ساخته شده است.

برخلاف آن چیزی که بعضی ها می‌گویند و فکر می‌کنند، فیلم نوستالژی بازی و نگاه حسرت بار به گذشته ندارد فیلمی است که با اوماژ و ادای دین به سینمای قهرمان محور دهه ۶۰ و ۷۰ سینمای ایران و همراه با اشاراتی به سینمای مخاطب پسند قبل از انقلاب مانند "کوچه مردها" و "سلطان قلبها" داستان خاص خودش را جلو می برد. در عین اینکه یک یادآوری و یادگاریست برای امروزیان، همزمان ادای احترامی است به بازیگران قدیمی از بخشی تجدد، نرسی ... و جلال گرفته تا فردین، قریبیان و هاشم پور.

حامد بهداد و باران کوثری متفاوتی دارد. بهرنگ علوی اش عالی است و حضور اساتید هاشم پور، حسن رضایی و مرحومان طوفان و حسین ملکی سر ذوقمان می‌آورد.

عادل تبریزی فیلم را به سختی ساخته و به سختی اکران کرده و همچنان برایش زحمت می‌کشد. او باید باز فیلم بسازد و قطعا فیلم بعدی‌اش با عشق و وسواس و سلیقه ای که در سینما دارد قدمی رو به جلو خواهد بود.»

فیلم سینمایی «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی حنیف سروری و میرولی‌اله مدنی توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار