فعال اقامه نماز در گفت‌و گو با پانا تاکید کرد:

باید با روش‌های صحیح، نمازآموزی را در میان دانش‌آموزان گسترش داد

شهرری یک (پانا) - مبلغ قرآنی در آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری و فعال اقامه نماز، وجود آموزش کافی، ایجاد انگیزه و تشویق را در سوق دادن دانش‌آموزان بر اقامه نماز امری ضروری دانست و بر گسترش نمازآموزی درمیان دانش‌آموزان با روش‌هایی صحیح تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
باید با روش‌های صحیح، نمازآموزی را در میان دانش‌آموزان گسترش داد

سمانه لمتر‌محمدی، مبلغ قرآنی در آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری و فعال اقامه نماز در حاشیه اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در گفت‌وگو با پانا، در خصوص چگونگی حضور در اجلاس اظهار کرد: «از فعالیت‌هایی که در مدرسه انجام می‌دادم‌، کلیپی تهیه کرده و به کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری ارسال کردم که در ادامه برای شرکت در اجلاسیه نماز آن را برای اداره کل فرستاده و در این دوره، به لطف خداوند متعال توانستم رتبه فعال اقامه نماز در اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در شهر شیراز را از آن خود کنم و رتبه‌آوری در بحث اقامه نماز برای من افتخار بزرگی است.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر، به عنوان مبلغ قرانی مدرسه دوره متوسطه اول دخترانه بعثت در ناحیه یک شهرری مشغول به کار هستم؛ در مدرسه با همکاری دانش‌آموزان فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهیم؛ از جمله برگزاری نماز جماعت و اعیاد مناسبتی، تشکیل گروه‌های یاوران نماز، حجاب و گروه دختران بهشتی در مراسم صبحگاهی که با خواندن وصیت‌نامه شهداء، صحبت مورد مسئله حجاب، کتاب‌های مربوط با این موضوع همراه با کار‌ها و فعالیت‌های قرآنی و پرورشی در جلسات با دانش‌آموزان مطرح می‌شود.»

فعال اقامه نماز، نماز را امری مبارک و روشنگر برای دانش‌آموزان خطاب کرد و افزود: «به نظر بنده نماز به عنوان یک امر واجب لازم است بیشتر موردتوجه قرار گرفته شود و در مدارس به صورت جماعت در طول هفته خوانده شود اگر به همراه امام جماعت و با همراهی معلمان باشد تاثیر‌گذاری بیشتری دارد و بایستی ابتدا همکاران و کادر در صف‌های نماز جماعت حاضر شوند تا دانش‌آموزان ببینند و یاد بگیرند و نماز امری بسیار مبارک و روشنگر است و نظمی ذهنی به دانش‌آموزان می‌بخشد.»

لمتر‌محمدی خاطرنشان کرد: «با خواندن نماز، بیشتر به خداوند نزدیک ‌می‌شویم و این نزدیک شدن انسان به معبود خود، باعث کاسته شدن تمامی تنش‌ها، استرس‌ها و نگرانی‌ها می‌شود؛شاید دانش‌آموز بنا به هر دلیلی از فواید نماز آگاه نباشد و این آگاه‌سازی وظیفه ما است؛ از سمتی می‌توان با شیوه‌های گوناگون دانش‌آموزان را به شرکت در نماز جماعت سوق داد.»

وی عنوان کرد: «در بحث ایجاد اشتیاق نسبت به نماز، تا حد زیادی خلاقیت دخیل است و باید از تمام توان بهره برد برای این امر مهم و واجب دین؛ گاهی نوجوان اصلا نمی‌داند هدف از نماز چیست؛ در وهله اول آموزش کامل مهم است سپس ایجاد انگیزه و زمینه‌سازی و در پایان تشویق صورت گیرد.»

این فعال اقامه نماز تصریح کرد: «می‌توان برای ایجاد انگیزه از دانش‌آموزان فعال در بحث نماز قبل از شروع نماز جماعت تقدیر کرد یا به‌صورت ماهانه از این دانش‌آموزان بر سر صف تقدیر شود؛ حتی می‌توان فضای نمازخانه را برای دانش‌آموزان با نوشته‌ها و پوسترهایی درباره نماز جذاب‌تر کرد و لازم است رسیدگی به نمازخانه‌ها برای به‌جا آوردن این امر مهم در اولویت باشد و بایستی نمازخانه برای دانش‌آموزان نقطه‌ای امن باشد تا رها از هر چیز با پروردگار خود راز و نیاز کنند. همچنین قبل و بعد از اقامه نماز می‌توان به سوالات دینی دانش‌آموزان پاسخ داد و شبهات را برطرف کرد و می‌بایست با روی خوش و اخلاقی نیک به آن‌ها پاسخ داد؛ چه بسا دانش‌آموزی بابت علاقه‌مندی به معلم یا دبیری اورا الگو قرار می‌دهد و همانند او در نماز جماعت شرکت می‌کند و بایستی با روش‌های صحیح نمازآموزی را در میان دانش‌آموزان گسترش داد.»

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا هاشم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار