امام جمعه بخش خاوران تأکید کرد:

تاثیرات جشن تکلیف بر دانش‌آموزان مکلف ادامه‌دار باشد

شهرری یک (پانا) - امام جمعه بخش خاوران ادامه‌دار بودن تاثیرات جشن تکلیف را بر دانش‌آموزان ضروری دانست و از برگزاری جشن تکلیفی مفرح و آموزنده برای دانش‌آموزان شهر قیامدشت با همکاری ستاد نماز جمعه این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تاثیرات جشن تکلیف بر دانش‌آموزان مکلف ادامه‌دار باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر طزری، امام‌جمعه بخش خاوران در جلسه با معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری ویژه مدیران مدارس دخترانه ابتدایی قیامدشت در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری از برگزاری جشن تکلیف مفرحی برای دانش‌آموزان شهر قیامدشت خبر داد و اظهار کرد: امسال با همکاری ستاد نماز جمعه شهر قیامدشت ان‌شاءالله شاهد برگزاری جشن تکلیفی برای دانش آموزان دختر و پسر هستیم و جشن تکلیفی مفرح و آموزنده برگزار خواهدشد؛ این جشن تکلیف به معنای واقعی جشن است و داریم تلاش می‌کنیم فضای که هم مفرح و هم آموزنده باشد را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: تقاضا دارم از مدیران محترم که در روز ولادت بانوی دو عالم؛ حضرت فاطمه زهرا(س) دانش‌آموزان خود را به مصلی شهر قیامدشت بیاورند تا شاهد برنامه خوبی باشند و برنامه‌ای مفرح که شامل جشن و اهدای جوایز و اجرای گروه سرود است؛ برگزار خواهدشد.

جعفر طزری به بیان یکی از مشکلات در برگزاری جشن تکلیف پرداخت و اذعان کرد: متاسفانه جشن تکلیف در مدارس ما گاهی فقط به صورت نمادین برگزار می‌شود و شخصیت و اعتقاد دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد؛ به‌‌طوری که بعضا دانش‌آموز پس از جشن تکلیف نماز و حجاب را کنار می‌گذارد؛ می‌بایست این تاثیرات ادامه‌دار باشند و نشان دادن اهداف یک فرد مکلف از اهداف اصلی جشن‌های تکلیف باشد.

طزری راهکار تشویق به اقامه نماز را برگزاری جلسات تبیینی برای اولیا در مدارس دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از این موضوع باید جلسات تبیینی برای اولیا برگزار گردد تا اولیا بتوانند در خانه کاری کنند که دانش‌آموز رفتارش با نماز خواندن بهتر شود. باید اولیا توجیه شوند تا دانش آموزان در خانه نیز نماز بخوانند؛ خیلی اوقات دانش‌آموز نماز نمی‌خواند چرا که نماز خواندن را در خانه و خانواده‌اش ندیده‌است.

وی از تشویق دانش‌آموزان نمازخوان خبر داد و عنوان کرد: ما سعی می‌کنیم دانش‌آموزان که نماز را ترک نمی‌کنند در مدارس شناسایی کنیم و از آنها در نماز جمعه تقدیر و تشکر کنیم تا دانش‌آموزان انگیزه‌ای بیشتر برای نماز خواندن پیدا کنند؛ همین تشویق‌ها باعث می‌شود تا دانش‌آموز کار درست را ادامه دهد؛ در جلسات اولیایی را می‌بینم که پیگیر نماز فرزندانشان هستند و این پیگیری در صورتی نتیجه‌بخش می‌شود که در محیط‌های دیگر اجتماع هم نوجوان از نماز بشوند و نماز خواندن را ببینید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ماهی یکبار جلسه با محوریت مسائل خانواده و اجتماعی برای اولیا در مدارس لازم است؛ تقدیر و تشکر از دانش‌آموزان برتر هنری و فرهنگی و آموزشی در نماز جمعه انجام می‌شود تا آنها را به حضور در نماز جمعه تشویق کند و بیشتر با نماز جمعه آشنا شوند و برکات این امر مهم را زندگی ببینند؛ نماز جمعه بیانگر وحدت و همدلی است و نوجوان می‌بیند که در نمازگزاران با یکدیگر همراه و همفکر هستند.

طرزی، امام‌جمعه بخش‌خاوران در پایان وظیفه معلمان را در بحث پرورشی در کلاس درس مهم دانست و بیان کرد: معلمان و کارکنان مدارس لازم است در مدارس بیشتر به کار پرورشی توجه کنند و نماز خواندن را در مدرسه ترویج دهند؛ همچنین انجمن اولیا نیز باید این مسائل را جدی بگیرد و جلساتی با موضوع تشویق به اقامه نماز و آوار و برکات نماز برگزار گردد تا انشاالله شاهد نسلی با معنویت بالا و آینده ساز باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار: سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار