مدیر آموزش و پرورش کلات:

باطل جلوه دادن حق‌ موجب فتنه خواهد شد

کلات (پانا) - مدیر دستگاه تعلیم و تربیت‌ کلات در نشست کمیته بسیج دانش‌آموزی شهرستان گفت کسی که بصیرت داشته باشد حق و باطل را به خوبی از هم جدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۳۶۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
باطل جلوه دادن حق‌ موجب فتنه خواهد شد

رمضان پروانه در ابتدای این جلسه ضمن تبریک روز نهم دیماه روز بصیرت و مقاومت، راهکارها و شاخصه های ارتقای بصیرت را به شرح زیر عنوان و گفت: اولین شاخصه ی آن تقویت اعتقادات و باورهای دینی است.بصیرت با دو عامل تحقق پیدا می نماید.اولین عامل «شناخت و رفتار» است،باید نسبت به موضوعات شناخت کافی داشته باشیم تا رفتار ما نیز بر همین اصل شکل بگیرد.ما باید متناسب با هر عملی عکس العمل نشان دهیم.دومین عامل نیز «تشخیص حق از باطل» است.گاهی آن‌چنان مسائل پیچیده و بر ابهامات افزوده می‌شود که تشخیص حق و باطل مشکل می شود؛اگر آگاه نباشیم و نسبت به موضوعات شناخت کافی نداشته باشیم قطعا «فتنه» به وجود می آید.

وی افزود: باطل جلوه دادن حق همان فتنه است. کسی که بصیرت داشته باشد حق و باطل را به خوبی از هم جدا می کند.

مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: یکی دیگر از شاخصه های بصیرت «حرکت در مسیر درست» است،خداوند متعال نیرویی به ما عطا نموده که بتوانیم قضایا و مسائل را تحلیل تا ابهام‌های آن را برطرف و راه صحیح را از راه کج و انحرافی بشناسیم.ابزار های دشمن را باید بشناسیم.دشمن صرفا کسی نیست که اسلحه دست گرفته و در مقابل ما بایستد،جنگ امروز جنگ فیزیکی نیست،دشمنان با شیوه های مختلفی در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

این مقام‌مسئول همچنین «درک درست موقعیت‌ و وظیفه‌شناسی» را از دیگر شاخصه های بصیرت دانست و افزود: عزم جدی و اراده قوی زمانی راهگشاست که در پی آن فرد موقعیت و وظیفه خود را به‌خوبی بشناسد. برای پی بردن به اینکه در موقعیت‌های مختلف چه باید کرد، باید شرایط را در نظر گرفت و بر اساس آن تصمیم گرفت و عمل کرد.انسان حتی در کاری که برای خود انتخاب می‌کند، باید بصیرت لازم را به‌کار برد و بر اساس اهمیت کار و میزان ضرورت به آن بپردازد.

رمضان پروانه سپس بیان کرد: دفاع مناسب در برابر هجمه های دشمن،لازمه ی کار یک فرد با بصیرت است و این مقوله هم با فرهنگ درست رخ می دهد،اگر فرهنگ را بسازیم زیربنای جامعه نیز درست می شود و برای ساخت فرهنگ نیز تفکر درست و آگاهانه کمک خواهد کرد.

در پایان نیز علی کردستانی جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کلات به بیان نکاتی درخصوص حماسه نهم دی‌ماه پرداخت و سایر اعضای این کمیته نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

دانش‌آموز خبرنگار: نازنین فاطمه سعادتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار