علی قنبری*

حجاب، تقابل سنت و مدرنیته

تبریز(پانا)-حجاب حد و مرزی برای امنیت یک فرد است، حدومرزی که ایجاد محدودیت نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۴۳۵۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
حجاب، تقابل سنت و مدرنیته

در طول هشت سال دفاع مقدس این شهیدان بودند که اولین خاکریز در جبهه بودند که در مقابل دشمن ایستادند و به خاطر سرپا بودن و ماندن کشور از جان خود گذشتند و لرزیدند تا ما نلرزیم و با آرامش زندگی کنیم اما هم اکنون نیز حجاب است که به عنوان اولین خاکریز در جبهه در مقابل دشمنان است که دشمن برای تصرف سرزمینی حتماً باید اول آن را بگیرد و از آن بگذرد.

آری حجاب جلوه است، جلوه‌ای از اراده آزاد و ارزش ذهنی انسان‌های گزینشگر که برای انتخاب نحوه چگونه بودن است نه جلوه‌ای از انفعال و گزینش شده، برای منتخب و کالا شدن در دام انحصار‌گرایی دیگران.

حجاب معنابخش امنیت است، چرا که اگر حجاب نباشد نه تنها فرد دچار آسیب‌ها و خطرات مختلف می‌شود بلکه جامعه نیز از نظر آرامش تماماً ناامن شده و خطرات مختلف آن را تهدید خواهد کرد.

حجاب داشتن به معنای آن نیست که از هر چیزی دور باشیم، بلکه به معنی دور بودن از هر آلودگی و خطر است، چرا که حجاب به‌عنوان سدی بزرگ در مقابل مشکلات و خطرات مختلف است، سدی که تضمین‌کننده امنیت هر انسان است.

رعایت حجاب به این معنی است که ویژگی‌های جسمی و زیبایی‌های زنان پوشیده ‌شود؛ همین عامل باعث می‌شود، دیگران فقط بر شخصیت آن‌ها تمرکز داشته باشند به این ترتیب، زنان محجبه نه به ویژگی‌های جسمی‌شان، بلکه به زیبایی‌های درونی‌شان افتخار می‌کنند. دختران و زنان باحجاب از تأثیرات منفی رقابت‌ها و چشم و هم‌چشمی‌ها و تنزل قدر و ارزش با سایر زنان دور می‌مانند.

به علاوه، تمام زنان محجبه شبیه یکدیگر می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را بر اساس قیمت لباس‌ها و ظاهرشان قضاوت کرد.

*خبرنگار‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار