هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال و سه رقابت حساس در سیرجان، اصفهان و تهران؛

استقلال به‌دنبال حفظ تاج و تخت آبی در کویر

‌طلایی‌پوشان با ۴ مصدوم و بدون هوادار به‌دنبال طلسم‌شکنی‌/ پرسپولیس - شمس آذر؛ عبور از ناکامی یا خداحافظی با رویای قهرمانی؟

تهران (پانا) - هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس از امروز یکشنبه با ۶ دیدار در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۴۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
استقلال به‌دنبال حفظ تاج و تخت آبی در کویر

‌هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز یکشنبه با ۶ دیدار پیگیری می‌شود و تیم‌های مدعی در اصفهان، سیرجان و تهران به میدان می‌روند. تیم صدر‌نشین استقلال تهران در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به مصاف تیم گل‌گهر سیرجان می‌رود. آبی‌های پایتخت در حال حاضر با ۱۳ بازی و ۲۸ امتیاز بالاتر از تیم ۲۷ امتیازی سپاهان در صدر جدول قرار دارند. هرچند سپاهان‌ یک بازی کمتر از استقلال انجام داده است.

در اولین بازی پسادربی، استقلال توانست در استادیوم آزادی تهران شاگردان مهدی رحمتی در نساجی مازندران را با 4 گل بدرقه کند تا با آمادگی راهی سیرجان شود. اما در روزهای اخیر، حواشی اخیر این باشگاه و اتهاماتی که درباره جعل امضا به آن‌ها وارد شده است، شرایط باشگاه را تحت تاثیر قرار داده است و به نحوی تمرکز را از آن‌ها گرفته است. ‌‌گل‌گهر سیرجان اما با سرمربی یونانی خود از ۱۲ بازی ۱۸ امتیاز کسب کرده ‌و در مقایسه با استقلال یک بازی کمتر انجام داده ‌است.

جواد نکونام برای این دیدار ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. علی اصغر عاشوری هافبک بازیساز گل‌گهر هم به دلیل دریافت کارت زرد مقابل آلومینیوم اراک، بازی امروز را از دست داده است. همچنین ‌مهدی تیکدری مدافع باتجربه تیم سیرجانی نیز به دلیل مصدومیت قادر به حضور در این مسابقه نیست.

استقلال چهار دیدار اخیر بیرون از خانه خود را با تساوی به پایان رسانده است. در هشت دیدار گذشته ۲ تیم در تاریخ لیگ برتر، ۷ برد سهم استقلال و یک برد سهم گل‌گهر بوده است. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که گل‌گهر ۹ بازی از ۱۰ بازی رو در رو برابر استقلال را واگذار کرده و به دنبال آن است تا دومین پیروزی را کسب کند. همان چیزی که روز گذشته سرمربی این تیم خط و نشان هم کشیده و گفته بود حتما با پیروزی از این بازی با استقلال خارج خواهند شد.

جواد نکونام برای دومین بار مقابل مارینوس اوزونیدیس قرار می‌گیرد. نکونام با فولادخوزستان موفق شد در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲/۲۳ با نتیجه یک بر صفر الفیصلی عربستان‌ را با هدایت این سرمربی یونانی مغلوب کند و حالا به دنبال دبل مقابل او است.

این دیدار امروز یکشنبه از ساعت ۱۵ در سیرجان برگزار می‌شود.

سپاهان اصفهان - آلومینیوم اراک؛ صف‌آرایی طلایی‌پوشان با 4 مصدوم و بدون هوادار

سپاهان و آلومینیوم در حالی به مصاف هم خواهند رفت که پنج دیدار اخیر آن‌ها هیچ برنده‌ای نداشته و تمام مسابقات با نتیجه مساوی به پایان رسیده، البته یکی از این بازی‌ها در چهارچوب جام حذفی بوده و آلومینیوم در ضربات پنالتی موفق به شکست طلایی پوشان شده است. اما یکی ‌از دلایلی که احتمال‌ تساوی در این مسابقه را پایین می‌آورد روند نتایج آلومینیوم در مسابقات لیگ است، آن‌ها 5 شکست و 5 پیروزی را به دست آوردند و 3 تساوی تجربه کرده‌اند، تساوی کم تکرارترین نتیجه آلومینیوم در این فصل مسابقات بوده است و باید دید مورایس موفق به طلسم‌شکنی در این دیدار خواهد شد یا خیر.

تیم فوتبال سپاهان در این فصل با خط حمله آتشین خود هر دفاعی را متزلزل کرده است. این تیم با مورایس ۳۲ گل زده در ۱۲ بازی به نام خود ثبت کرده است تا هر دفاعی برای رویارویی با این تیم دچار مشکل شود.

سپاهان با ۱۲ بازی و ۱ امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در رتبه دوم است و یک بازی از این تیم کمتر دارد­ هرچند که این تیم ۴ امتیاز هم با رای کمیته انضباطی از دست داده است.

سپاهان در حالی امروز‌ در هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر مقابل آلومینیوم اراک قرار خواهد گرفت که ۴ بازیکن خودش را در اختیار ندارد. محمد قربانی و میلاد زکی‌پور به دلیل محرومیت در این بازی حضور نخواهند داشت، این در حالی است که سپاهان ۲بازیکن مصدوم هم دارد. امید نورافکن مدتی است که در تمرینات سپاهان حضور دارد و مربیان هم فشار تمرنیات این بازیکن را بیشتر کرده‌اند اما هنوز به شرایط مورد نظر ژوزه مورایس نرسیده و در این بازی هم به میدان نخواهد رفت. سیاوش یزدانی مدافع سپاهان هم کماکان مصدوم است و در این بازی غایب خواهد بود.

چالش دیگر سپاهان در این بازی، نبود هواداران است. برخی از هواداران سپاهان در بازی با فولاد شعارهایی سر دادند که این موضوع برای سپاهان گران تمام شد. با حکم کمیته انضباطی، بازی امروز سپاهان و آلومینیوم بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

دیدار تیم‌های سپاهان و آلومنیوم اراک روز یکشنبه ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در اصفهان برگزار می‌شود.

پرسپولیس تهران - شمس آذر قزوین؛ رویای قهرمانی از بین خواهد رفت؟

تیم فوتبال شمس آذر قزوین در ۷ هفته گذشته لیگ برتر باخت نداشته است و از تیم‌هایی است که در مقابل بزرگان لیگ بازی‌های قابل قبولی اراده کرده است. تیم فوتبال شمس آذر در ابتدای فصل ۳ امتیاز به دلیل رای کمیته انضباطی از دست داد، اما این مهم را جبران کرد تا امروز در جدول رده بندی با ۱۷ امتیاز در رتبه نهم قرار بگیرد.

تیم فوتبال پرسپولیس در دربی در وقت‌های اضافه ۲ امتیاز ارزشمند از دست داد و در بازی پسادربی در مقابل تیم ته جدولی استقلال خوزستان به تساوی ۲ بر ۲ رسید و تا حدودی از کورس صدر جدول جا ماند. اما حالا این بازی برای یحیی و تیم پرسپولیس بسیار حیاتی است چرا که قرمز‌ها با پیروزی در این دیدار و ۲ دیدار باقیمانده از نیم فصل اول رقابت‌ها می‌توانند در صورت لغزش رقیبان باز هم به مدعی تبدیل شوند. یحیی به دنبال این است تا با پیروزی در بازی امروز در مقابل شمس آذر قزوین شرایط تیمش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهبود ببخشد.

با توجه به نتایج اخیر پرسپولیس و کسب تنها یک پیروزی در 6 مسابقه اخیر لیگ برتری، هواداران پرسپولیس‌ استقبالی از خرید بلیت بازی یکشنبه تیم‌شان نشان نداده‌اند. با احتساب اینکه حدود 30 هزار بلیت برای این بازی در نظر گرفته شده در حال حاضر چیزی بالغ بر 26 هزار بلیت فروش نرفته است.

پرسپولیس برای اینکه در پایان نیم فصل از حدنصاب ۳۰ امتیاز بالاتر برود، چاره دیگری جز برد در هر سه بازی ندارد که در این صورت ۳۱ امتیازی خواهد شد. در این صورت پرسپولیس برای قهرمانی نیم فصل باید امیدوار باشد که استقلال از دو بازی حداقل یکی را ببازد و سپاهان از سه بازی کمتر از چهار امتیاز بگیرد. در غیر این صورت این بدترین نتایج دوران اخیر سرخپوشان خواهد بود و شاید در همین پایان نیم فصل، رویای قهرمانی قرمزها را نیز از بین ببرد.

به هر حال شرایط پرسپولیس هم به‌گونه‌ای است که هر تیمی توان توقف کردن آن را دارد و باید دید تیم شگفتی‌ساز این فصل از رقابت‌ها یعنی شمس آذر مقابل سرخ‌پوشان موفق به کسب چه نتیجه‌ای خواهد شد. آیا شمس آذر قزوین تیر خلاص بر پیکر پرسپولیس خواهد زد یا یحیی می‌تواند به سریال ناکامی پرسپولیس پایان دهد؟

این دیدار ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز ‌یکشنبه ۳ دی ‌در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

‌دیگر دیدارهای این هفته به شرح زیر است:

‌*نساجی مازندران - هوادار تهران، ‌ساعت ۱۵ ‌ورزشگاه وطنی قائمشهر‌

*پیکان تهران - فولاد خوزستان، ساعت 14 ورزشگاه انقلاب کرج

*استقلال خوزستان - مس رفسنجان، ‌ساعت ۱۵ ‌ورزشگاه تختی اهواز‌

در دو دیدار باقیمانده از هفته چهاردهم تیم‌های فوتبال ملوان و تراکتور در انزلی به مصاف هم می‌روند و صنعت نفت آبادان میزبان تیم ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار