مدیر آموزش و پرورش دماوند تاکید کرد:

ضرورت توجه به بیمه دانش‌آموزی برای جبران خسارات شرایط بحرانی

دماوند (پانا) - مدیر آموزش و پرورش دماوند، بر اهتمام و توجه به بیمه دانش‌آموزی در مدارس تاکید کرد و آن را بیمه‌ای حائز اهمیت برای دانش‌آموزان از نظر جبران خسارات و نوعی احتیاط و شرط عقل دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۳۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به بیمه دانش‌آموزی برای جبران خسارات شرایط بحرانی

محمد فروتن، مدیر آموزش و پرورش دماوند، در خصوص بیمه دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «ما انسان ها، ممکن است در زندگی خود، با مشکلات و خسارات مختلفی که می‌تواند ناشی از تصادف، آتش‌سوزی، زلزله و... باشد، مواجه شویم. یکی از نهادهایی که می‌تواند به ما در این مشکلات یاری برساند و بخشی از خسارات را جبران کند، نهاد بیمه است. بیمه دانش‌آموزی، یکی از انواع مهم بیمه و قراردادی بین آموزش و پرورش و بیمه‌گر است تا خسارت‌های وارد شده به دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش در سال تحصیلی، پوشش داده شود. بر اساس این قرارداد، تمامی دانش آموزان، در سه بخش حوادث، درمان مازاد بر سهم بیمه پایه و طرح جامع مسئولیت بیمه شدگان و اردوهای راهیان نور تحت پوشش بیمه دانش‌آموزی قرار دارند.»

وی در ادامه درباره وظایف و مسئولیت‌های مدیران مدارس نسبت به این بیمه افزود: «با توجه به اینکه بیمه دانش‌آموزی یک بیمه اجباری است، هرساله مدیران مدارس مبلغی را از والدین دریافت و دانش آموزان را بیمه می‌کنند. مدیران مدارس بایستی در ابتدای سال تحصیلی اقدام به بیمه کردن دانش آموزان کنند و به آن‌ها و خانواده‌هایشان در خصوص چگونگی استفاده از آن، اطلاعات کامل دهند.»

فروتن در ادامه در تشریح حوزه فعالیت‌های بیمه دانش‌آموزان اظهار کرد: «بیمه دانش‌آموزان، فقط مربوط به حوادث داخل مدرسه نیست؛ در این بیمه نامه، خسارت های وارد شده به دانش آموزان در داخل یا خارج از محیط مدرسه توسط شرکت بیمه گر پرداخت خواهد شد؛ همچنین در پرداخت بیمه تفاتی بین مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد و شامل همه مدارس می‌شود؛ لازم به ذکر است، این بیمه، تنها شامل ۹ ماه تحصیلی نیست و ۱۲ ماه سال را دربر می‌گیرد. »

این مقام مسئول درباره اهمیت بیمه دانش‌آموزی تأکید کرد:« بیمه حوادث دانش‌آموزی از نظر جبران خسارات برای دانش‌آموزان، بسیار حائز اهمیت است. اگر این بیمه وجود نداشت، ممکن بود برخی از حوادث و خسارات وارد شده به دانش‌آموزان قابل جبران نباشد؛ پس مدیران مدارس و خانواده‌های دانش‌آموزان می‌بایست به این نکته توجه کنند.»

محمد فروتن در پایان، بیمه کردن را نوعی احتیاط و شرط عقل برشمرد و گفت:« با توجه به جمله معروف(احتیاط شرط عقل است)، بیمه هم یک نوع احتیاط و شرط عقل برای معلمان، خانواده و خود دانش‌آموزان، برای تلافی آسیب‌ها و خسارات است.

وی تاکید کرد: «من به شخصه نسبت به بیمه اهمیت ویژه‌ای می‌دهم و جدا از بیمه‌های اجباری، از بیمه‌های اختیاری، مثل بیمه آتش‌سوزی و بیمه عمر که در طول زندگی نیازمند آنها هستیم استفاده می‌کنم. از این‌ رو به تمام دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها پیشنهاد می‌کنم در کنار بیمه‌های اجباری، از بیمه‌های اختیاری که در زندگی کاربرد دارند، استفاده لازم را داشته باشند تا در مسیر زندگی خود با خیال آسوده حرکت کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: ستاره خالقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار