سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به پانا:

۶۴ هزار میلیاردتومان اموال مازاد بانکها در دولت جدید به فروش رسید

تهران (پانا)- سخنگوی اقتصادی دولت اظهار کرد:از آغاز به کار دولت جدید تاکنون ۶۴ هزار میلیاردتومان اموال مازاد بانکها در راستای خروج از بنگاه‌داری و کاهش دخالت در اقتصاد به فروش رسید.

کد مطلب: ۱۴۳۳۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
۶۴ هزار میلیاردتومان اموال مازاد  بانکها  در دولت جدید به فروش رسید

سیداحسان خاندوزی در پاسخ به پرسش خبرنگار پانا درباره عملکرد بانک‌ها در خروج از بنگاه‌داری و کاهش دخالت در امور اقتصادی عنوان کرد: از سال ۹۴ که قانون رفع موانع تولید به تصویب رسید دو ماده قانونی در مورد الزام بانکها برای خروج از بنگاه‌داری پیش‌بینی شد که هم حکم قانونی و هم ضمانت اجرا برای آن وجود دارد.
وی افزود:در مجموعه بانک‌های تحت مدیریت دولت تا پایان آبان ۱۴۰۲ حدود ۱۱۹ هزار میلیارد تومان واگذاری اموال مازاد وجود داشته که از این میزان ۷۱ هزار میلیارد تومان فروش سهام بانکی به میزان ۶۰ درصد واگذاری اموال دولتی بوده است.
وی ادامه داد: ۴۸ هزار میلیارد تومان هم اموال مازاد به معنای دارایی‌های غیر منقول و غیره بوده است.از ۱۱۹ هزار میلیارد تومان اموال واگذار شده بانک‌ها ۵۵ هزار میلیارد تومان از سال ۹۴ تا شهریور ۱۴۰۰ بوده است.
سخنگوی اقتصادی دولت عنوان کرد: در دوسال اخیر و از زمان آغاز به کار دولت جدید ۶۴ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانکها به فروش رفته است و پیرو تاکید رئیس جمهوری تا چندماه آینده رکورد بی‌سابقه‌ای در این زمینه ثبت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار