معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش اردبیل:

آموزش و پرورش در امر ترویج و اشاعه فرهنگ پژوهش تکلیف ویژه‌ای دارد

اردبیل (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش اردبیل گفت آموزش و پرورش در امر ترویج و اشاعه فرهنگ پژوهش تکلیف ویژه‌ای دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۲۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در امر ترویج و اشاعه فرهنگ پژوهش تکلیف ویژه‌ای دارد

ترحم رستمی،معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: پژوهش یک روش نظام مند برای حل مسائل موجود است و برای دستیابی به توسعه همه جانبه و کاهش مشکلات حتما باید دنبال راه ها و روش ها جدید باشیم که همگی مستلزم پژوهش محور بودن امورات است.

وی با اشاره به بخش هایی از نهج البلاغه گفت: در دنیای امروز قدرت در علم است و در دین مبین اسلام نیز توصیه های متعددی در خصوص اهمیت پژوهش مطرح شده است. قرآن کریم با کلماتی همچون انظروا، سیرو فی الارض و... افراد را به حقیقت یابی و پذیرش آن با شناخت و معرفت دعوت می کند که متعاقب آن سعادت فردی محقق می شود.

معاون پژوهش ،برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش استان با تاکید بر اهمیت مسئله پژوهش در آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش در امر ترویج و اشاعه فرهنگ پژوهش تکلیف ویژه ای دارد که در این راستا باید تلاش کنیم به واسطه محتوای درسی، شیوه های تدریس، آموزش نیروی انسانی و اجرای برنامه های مرتبط دانش آموزان را از سنین پایین با این مقوله آشنا کنیم.

رستمی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان مبنای کار در نظام تعلیم و تربیت کشور، در ۱۱ راهکار مستقیما و در ۲۵ راهکار به صورت غیر مستقیم به امر پژوهش و ارزشیابی پرداخته است که تحقق واقعی ساحت های ششگانه آن مستلزم اجرای این راهکار های پژوهش محور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار