معاون وزیر نیرو:

علاقه‌مندکردن دانش‌آموزان به نماز ‌از مهم‌ترین وظایف مسئولان تعلیم و تربیت است

تهران(پانا) - معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اقامه نماز از وظائف مهم در حکومت مؤمنین و پارسایان است، علاقه‌مندسازی دانش‌آموزان به نماز اول وقت را از مهم‌ترین وظایف مسئولان تعلیم و تربیت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
علاقه‌مندکردن دانش‌آموزان به نماز ‌از مهم‌ترین وظایف مسئولان تعلیم و تربیت است

احمد حیدری، معاون وزیر نیرو ‌با بیان اینکه این روز‌ها در جهان شاهد بی‌عدالتی، کودک‌کشی و شفافیت میان مرز کفر و اسلام هستیم که نماز مرز تعیین کننده میان کفر و اسلام است، گفت: «رژیم صهیونیستی به عنوان یک گروه تروریستی سال‌ها با اقدامات سخیف و شنیع درحال ظلم به مردم مظلوم فلسطین است. این رژیم هزاران برابر خطرناک‌تر از داعش است و امروز مردم جهان به این موضوع پی برده‌اند. امیدواریم این‌جنایتکاران به زودی نیست و نابود شوند.»

وی با تاکید بر اینکه ستاد اقامه نماز یکی‌ از باقیات صالحات جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: «اقامه نماز از وظائف مهم در حکومت مؤمنین و پارسایان است، ستاد اقامه نماز به عنوان نماینده حکومت در این امر مهم و اساسی، ابتداء لازم است از رویکرد باری به هر جهت و تصمیم گیری های جزئی پرهیز نموده، به برنامه‌ریزی کلان، گسترده و همه جانبه روی آورد.»

حیدری تاکید کرد: «همانطور که مستحضرید خداوند متعال تعدادی از انسان ها را مورد لطف خود قرار داده است و آنان را از دیگر انسان‌ها متمایز کرده است به‌گونه‌ای که خداوند از میان ۱۲۴ هزار پیامبر ۵ پیامبر را به عنوان اللعظم نامیده که حتی در میان آن ها یک نفر به عنوان خاتم انبیا از دیگران ویژه تر است. علاوه براین برخی مکان‌ها نیز مانند کعبه، کربلا و نجف، برخی زمان‌ها مانند ماه رمضان و شب‌های قدر نیز زمان ویژه هستند. برخی اعمال نیز نسبت به اعمال دیگر بالاتر هستند. در تمامی این موارد برخی کتب مانند کتب آسمانی از دیگر کتب بالاتر هستند که سرآمد آن‌ها قرآن کریم است. حال باید دید که نماز در این کتب گران‌قدر چه جایگاهی دارد. بالاترین سفارش قرآن و معصومین(ع) نماز است.»

این مقام مسئول با بیان اینکه بالاترین سفارش حضرت رسول است، اظهار کرد: «در قرآن بیش از ۹۰۰ بار بحث به نماز تاکید شده است و به مواردی چون ثواب بیشتر طولانی بودن نماز بسیار سفارش شده است، علاوه بر این به فرموده امام صادق (ع) محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند، نماز است. تمامی این سفارشات به این دلیل است که نماز ستون دین است و قبولی تمامی اعمال انسان در گروه قبولی نماز است، پس باید به این عملی که خداوند به بشریت هدیه داده توجه ویژه شود.»

وی با بیان اینکه اگر مسجد محور فعالیت قرار گیرد، نماز شکل و قیام پیدا می‌کند، تصریح کرد: «امروز که حکومت اسلامی برپا شده، یکی از وظایف هر یک از مدیران در مجموعه‌های مختلف رسیدگی به امر نماز است. امروز حدود هزار روحانی با مجموعه وزارت نیرو همکاری می‌کنند که تأثیر بسیار خوبی در مجموعه داشتند. تاکنون دو دوره مسابقات قرآن کریم ویژه نیرو‌های وزارت نیرو برگزار شده و امسال نیز این برنامه برای فرزندان نیرو‌ها برپا خواهد شد. همچنین، برای نماز نیز باید با تمام امکانات وارد میدان شویم رسیدگی به وضع نمازخانه و امکانات آن،به امور جوانان در ادارات، ترویج و اقامه نماز در مجموعه‌های مختلف باید از سوی مدیران نهاد‌های مختلف پیگیری شود.»

وی با تاکید براینکه علاقه مند کردن دانش‌آموزان به نماز اول وقت باید از مهم‌ترین وظایف مدیران باشد، افزود: «روسای دانشگاه‌ها و مسئولین آموزش و پرورش باید اقدامی را برای ترویج نماز در بین نسل جوان انجام دهند‌. مسجد باید محور فعالیت های پرورشی باشد و مسئولین نیز وظیفه اقامه نماز را بر عهده داریم. از این رو برگزاری اجلاسیه‌های ویژه نماز باید به گونه‌ای باشد که پیام آن‌ها در جامعه منتشر شود. این پیام باید با پیگیری عالمانه، عاطفی و محبت‌آمیز در میان جوانان و نوجوانان ترویج شود. اگر خانواده، مدرسه، دانشگاه و ادارات با هم هماهنگ شده و مسجد به عنوان محور فعالیت فرهنگی محلات به ویژه حوزه نماز معرفی شود، تأثیرات فراوانی در جامعه ایجاد خواهد شد.»

خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار