مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل:

آینده‌پژوهی کشور در گِرو پرورش دانش‌آموزان پژوهشگر است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل گفت آینده کشور نیازمند ایده و پژوهش است و دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور باید در مدارس آموزش‌های لازم را ببینند.

کد مطلب: ۱۴۳۰۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آینده‌پژوهی کشور در گِرو پرورش دانش‌آموزان پژوهشگر است

کلام‌اله صفری، مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل بااشاره به اهمیت پژوهش در مدارس گفت: پژوهش در ساحت‌های شش گانه نظام تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از امور اولویت‌دار است.

وی به روحیه پژوهشگر محوری معلمان اشاره کرد و گفت: یکی از بحث‌های مهم تربیتی در نظام آموزش‌وپرورش بُعد آموزشی است بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که دبیران روحیه پژوهش محوری را ضمن اینکه خود رعایت می‌کنند به دانش‌آموزان نیز انتقال دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خواستار تقویت تفکر انتقادی سازنده در مدارس شد وتصریح کرد: کارآفرینی، رویکرد بَعدی نظام تعلیم‌وتربیت در مدارس است چراکه با تقویت روحیه انتقادی و تفکر سازنده دانش‌آموزش به سمت تحقیق و پژوهش برای گره‌گشایی از مشکلات و همچنین ایجاد فرصت شغلی و کارآفرینی برای آینده خود و سایرین خواهد رفت.

صفری با بیان اینکه مهارت فردی، مهارت تصمیم‌گیری و اخلاق‌مداری امروز باید در مدارس ما حاکم شود، گفت: آینده کشور نیازمند ایده و پژوهش است و دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور باید در مدارس آموزش‌های لازم را دیده و استعدادهایشان در تمامی زمینه‌ها شکوفا شود.

وی از هوش مصنوعی به عنوان آینده نزدیک نام برد و بیان کرد: هوش مصنوعی آینده را دگرگون و تغییر خواهد داد بنابراین ما نیز باید در این زمینه دانش‌آموزان را به سمت پژوهش در زمینه هوش مصنوعی ترغیب کنیم تا در آینده در این زمینه دچار عقب‌ماندگی نشویم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه حوزه تحقیق و پژوهش انگیزه می‌خواهد، گفت: راه‌اندازی نمایشگاه تولید محتوا از صفری آینده‌پژوهشی در دانشگاه‌ها را در گرو ایجاد روحیه و انگیزه پژوهش در دانش‌آموزان حاضر عنوان کرد و افزود: بنابراین باید پایه دانشگاه‌ها در کلاس‌های درسی پایه‌ریزی شود تا در آینده پژوهش‌ها کاربردی‌تر و مثمر ثمرتر شود.

وی از نواخت زنگ پژوهش در مدارس، اردوهای راهیان پیشرفت، بازدید علمی از دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها و دیدار چهره به چهره با اساتید دانشگاهی و نخبگان علمی به عنوان مهمترین راهکارهای ایجاد انگیزه پژوهشی در دانش‌آموزان نام برد و گفت: برای دست‌یابی به آینده‌ای درخشان همه باید تلاش کنند تا آینده‌سازان این مرز و بوم به بهترین نحو ممکن تربیت و پرورش یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار