در جلسه شورای برنامه‌ریزی اردوگاه‌های دانش‌آموزی در اردبیل تاکید شد:

اهمیت اردوهای دانش‌آموزی در رشد و پرورش تمام‌ساحتی دانش‌آموزان

اردبیل (پانا) - در راستای اجرای اساسنامه اردوهای دانش‌آموزی مصوب شورای‌عالی آموزش‌وپرورش، شورای برنامه‌ریزی اردوگاه‌های دانش‌آموزی در اردبیل تشکیل جلسه داد و بر اهمیت اردوهای دانش‌آموزی در رشد و پرورش تمام ساحتی دانش‌آموزان تاکید شد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت اردوهای دانش‌آموزی در رشد و پرورش تمام‌ساحتی دانش‌آموزان

کلام الله صفری، مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای دانش‌آموزی از جمله آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مسائل مذهبی و دینی در قالب برنامه‌های متنوع و جذاب، پرورش و تقویت حس تعاون، ایجاد زمینه همکاری‌های سالم از طریق اجرای مسابقات مختلف و انجام فعالیت‌های گروهی، و... خواستار توسعه و تقویت فضاهای اردوگاهی جهت ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان شد.

وی با بیان اهمیت اردوهای دانش‌آموزی در رشد و پرورش تمام ساحتی دانش‌آموزان گفت: اهمیت اردوی دانش‌آموزی در این است که ما در اردوها به دنبال چیزی هم عرض یا به‌ مراتب بالاتر از نتایج آموزش رسمی هستیم.

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز اظهار کرد: در فعالیت‌های فوق‌برنامه نظیر اردوی دانش‌آموزی به لحاظ ماهیت کار زمینه لازم برای تعامل و کنش متقابل بین دانش‌آموز، معلم و محتوا در سطح بالایی فراهم است، به‌طوری که شاگردان بر اثر این تعامل سهل‌تر و سریع‌تر به محتوای موردنظر دست می‌یابند.

وی ادامه داد: در آموزش رسمی و کلاسیک معمولاً روش آموزش مستقیم است و در اردو به‌صورت غیرمستقیم و مبتنی بر رغبت‌ها، علائق، تفریح و بازی است. شناسایی استعدادها و توانمندی‌های شرکت‌کنندگان در برنامه‌های اردویی از دیگر عوامل پرداختن به اردو است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان تصریح کرد: پرداختن به اردو از بعد آسیب‌های اجتماعی نیز حائز اهمیت است، چنانکه نتایج پژوهش‌ها گویای این نکته هستند که بسیاری از مشکلات و اختلالات ریشه‌های روانی - اجتماعی دارند که در اردوهای دانش‌آموزی می‌توان با ایجاد آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار