دستورالعمل افزایش کیفیت گزارش‌های بورسی در حال تهیه است

تهران (پانا)- رئیس سازمان بورس تصریح کرد دستورالعملی در حال تدوین است که کیفیت گزارش‌های حسابرسی‌شده بورسی افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل افزایش کیفیت گزارش‌های بورسی در حال تهیه است

عشقی، رئیس سازمان بورس در همایش روز ملی حسابدار گفت : این حرفه با بخش عمده‌ای از فعالان اقتصادی سر و کار دارد.لازمه تحقق شعار روز ملی حسابدار امسال مردمی‌سازی اقتصاد است. مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی باید افزایش یابد و لازمه آن ایجاد فضای امن برای فعالیت در اقتصاد و توسعه اقتصادی است.

مشارکت مردم در اقتصاد بدون شفافیت مالی امکان‌پذیر نیست
وی افزود: مشارکت مردم در اقتصاد بدون شفافیت مالی امکان‌پذیر نیست.۱۰ سال پیش این حجم از استفاده‌کنندگان از اطلاعات مالی که اکنون وجود دارد، وجود نداشت.اکنون ۵۰ میلیون نفر در بازار سرمایه فعال هستند و نهادهای مالی و اعتباردهنده استفاده بیشتری از اطلاعات مالی دارند.
عشقی عنوان کرد:بدون اطلاعات مالی قابل اتکا شاهد حضور این حجم از سرمایه‌گذاران نخواهیم بود.در حال حاضر بیش از ۸۰۰ ناشر در بازار سرمایه در حال فعالیت هستند و ۲۲ هزار اطلاعیه طی ۶ ماه صادر شده و توسط سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.قالب این گزارش‌ها با مهر رسمی حسابداران منتشر میشود و میانگین تاخیر انتشار اطلاعات به کمتر از یک روز رسیده است و برنامه ما این است که به کمتر از یک روز کاهش یابد.
رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: در سازمان بورس در حال فعالیت روی مدلی هستیم که هزینه‌های حسابرسی واقعی باشد و اصلاح رویه کنونی انجام شود و کیفیت گزارش‌های حسابرسی باید افزایش یابد.
وی بیان کرد: رسالت سازمان بورس باید به درستی انجام شود.اکنون ۵۳ موسسه حسابرسی معتمد شامل ۲۰ درصد شاغلین حرفه با بورس همکاری دارند.باتوجه به گسترش بازار سرمایه و پذیرش شرکت‌های جدید تعداد حسابرسان معتمد بورس نیز افزایش یابد.
عشقی گفت: موسسات حسابرسی باید در استقرار حاکمیت شرکتی کمک کنند و درخواست می‌شود تا حسابداران در تهیه دستورالعمل حاکمیت شرکتی مشارکت داشته باشند تا تضییع حقوق سهامداران خرد و بخش‌های عمومی به وجود نیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار