رئیس سازمان بهزیستی:

ساختار سازمان بهزیستی بعد از 12 سال بازآرایی شد

در دو سال اخیر بیش از ۵۰۰ هزار خانواده در جریان دریافت خدمت مستمری قرار گرفتند

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در دو سال اخیر با اقداماتی که صورت گرفت، بیش از 500 هزار خانواده در جریان دریافت خدمت مستمری قرار گرفتند، گفت در سازمان بهزیستی دبیرخانه اشتغال و مدیریت وجود داشت اما واحد برنامه‌ریزی وجود نداشت که در این دولت بعد از 12 سال ساختار جدید بازآرایی شد و سازمان بهزیستی در کنار جامعه نخبگانی صاحب حوزه‌های برنامه‌ریزی و مشارکت اشتغال شد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ساختار سازمان بهزیستی بعد از 12 سال بازآرایی شد

علی محمد قادری در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: در سازمان بهزیستی، تحول نظری و مبانی آن تازه شد و حرف نو و رویکرد جدید به حوزه ماموریتی ما وارد شد. معتقدیم نیتی مهم است که اگر مبتنی بر نظریه‌های معنوی باشد، به دنبال آن خلاقیت و تحول خواهد آمد. نگاه سازمان بهزیستی این بود که سلسله فعالیت‌های فراگیر اجتماعی و مسیر تحول و راهگشایی را بپیماید و در این راستا استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری، استفاده و به‌روزرسانی فناوری‌های اجتماعی و پیشران‌های مرتبط احصا شد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به کمبود منابع در سازمان بهزیستی، گفت: کمبود منابع همیشه در کشور وجود دارد. لیکن در کنار کمبود منابع و محدودیت‌ها به تجویز و اهرم کردن منابع فکر کردیم. یاریگری اجتماعی را مرور کردیم که قابلیت جریان‌سازی داشت. از سرمایه‌های اجتماعی در این دولت استفاده کردیم و ظرفیت‌سازی اجتماعی و به میدان آوری نهادها، دستگاه‌ها و حلقه‌های میدانی مردم را انجام دادیم و در این زمینه ادبیات جدید و فاخری شکل گرفت.

قادری خطاب به افراد دارای معلولیت حاضر در مراسم گفت: شما مایه افتخار هستید. همه می‌دانیم اعتماد اجتماعی پایه و اساس شکل‌گیری سرمایه اجتماعی است. بنابراین با اتصال درگاه‌های دانش پایه و پیوست‌های فنی اعتباری، مدل‌های موفق اشتراکی نیز بیشتر از گذشته توسعه پیدا خواهد کرد. آنچه در این رویداد مشاهده می‌شود مشارکت جامعه نخبگانی، ایجاد باشگاه مهارت و توانمندسازی برای ایجاد نوآوری در قالب تحولی و رقابتی است و طراحی هویت بصری را جلوه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: ‌در سازمان بهزیستی غنای خدمات مقصود ما بود و منطق این نگاه، برنامه‌ریزی نتیجه محور است. نمایش بن‌مایه‌های غیرت‌مدارانه برای انجام ماموریت‌های خاص کشور در این نشست عینی است. حمایت از کنشگران این عرصه و حساسیت در تحلیل انگاره‌های جدید مانند تلفیق اجتماعی است. توجه به نظام با هسته سخت، بیمه، مهارت، توانمندسازی و برقراری مهارت‌های فرادستگاهی سازمان بهزیستی این سازمان را در آینده‌ای نه چندان کوتاه به سازمان نسل نو مبدل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از اردوهای پیشرفت و مساله محور با حضور جمع نخبگانی در سراسر کشور حمایت می‌کند، گفت: تقویت گروه‌های داوطلب و آموزش تسهیلگران دانش‌آموز و دانشجو برای انجام پروژه‌های اجاتماعی کشور، بهینه‌سازی جغرافیای نیکوکاری و ارتباط با ذائقه خیرین، همانا نوآوری در مشارکت‌های مردمی است. ت

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: در دو سال اخیر با اقداماتی که صورت گرفت، پشت نوبتی‌هایی که سالیان سال در انتظار دریافت خدمات بودند و بیش از 500 هزار خانواده بودند، در جریان دریافت خدمت مستمری قرار گرفتند. همچنین در سازمان بهزیستی دبیرخانه اشتغال و مدیریت وجود داشت اما واحد برنامه‌ریزی وجود نداشت که در این دولت بعد از 12 سال ساختار جدید بازآرایی شد و سازمان بهزیستی در کنار جامعه نخبگانی صاحب حوزه‌های برنامه‌ریزی و مشارکت اشتغال شد.

قادری گفت:‌ یک رویکرد جدید و دریچه جدید برای تحقق قانون استخدام نیز شکل گرفت. علاوه بر این شتاب‌دهنده اجتماعی برای اولین بار در سازمان شکل گرفت و افتتاح شد و برای اولین بار بود که استاندارد خودرو درخصوص افراد دارای معلولیت در کشور ایجاد شد و این کد شناسه در سایت سازمان استاندارد قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی نخ تسبیح است و تنظیم کننده روابط است، گفت: بازیگران این عرصه سازمان‌های متعددی هستند که بحث استخدام، اشتغال، تسهیلگری و درمان و دانشگاه را پیگیری می‌کنند. افق آتی سازمان بهزیستی نیز نهادی غیردولتی و جدذاب‌ترین نهاد برای مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری اجتماعی خواهد بود. در سازمان بهزیستی دنبال این هستیم که سهام استارتاپی داشته باشیم و خدمات مطلوب‌تر را ادامه دهیم و صاحب فناوری‌های استراتژیک و جریان‌ساز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار