رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تشریح کرد:

اعلام اولویت‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در سال جاری

‌برنامه‌های جذاب و متناسب با ذائقه دانش‌آموزان در تراز سند تحول، محور برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی است

تهران (پانا) -‌ رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، اولویت‌های امسال این سازمان را امیدآفرینی، جهاد تبیین و نقش‌آفرینی و حضور در میدان اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام  اولویت‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در سال جاری

‌سردار مجتبی باستان در مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار امروز با بسیجیان اظهار کرد: ایشان ۱۰ توصیه به یکایک بسیجیان کردند. اول اینکه هم برای خودتان و هم برای دیگران بصیرت‌افزایی کنید.

وی با بیان اینکه توصیه اول همان جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: توصیه بعدی این بود که ابتکار عمل را در قضایای مهم کشور به دست بگیرید و سوم اینکه در پازل دشمن حرکت نکنید. چهارم اینکه امید به آینده را هرگز از دست ندهید.

باستان خطاب به دانش‌آموزان بسیجی گفت: شما به عنوان موتور محرک و پیشران بیانیه گام دوم‌ انقلاب می‌توانید اینجا نقش‌آفرینی کنید.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه توصیه بعدی رهبر انقلاب، تلاش و حرکت کردن در مسیر علم و فناوری بود، اظهار کرد: توصیه دیگر ایشان این بود که از غرور بپرهیزید چرا که بعضی وقت‌ها به بهانه‌ای در تیررس جامعه قرار می‌گیریم که در این مواقع نباید مغرور شوید چرا که شما پیشران بیانیه گام دوم انقلاب هستید.

وی با بیان اینکه توصیه بعدی ایشان این بود که هرگز احساس عجز و ناتوانی از کارهای بزرگ نکنید، خطاب به دانش‌آموزان بسیجی خاطرنشان کرد: مشی شهیدانی مثل فخری‌زاده و طهرانی‌مقدم را ببینید که قدم به قدم طراحی و برنامه‌ریزی کردند و امروز در بعضی حوزه‌ها در صدر منطقه و جهان قرار داریم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب توصیه کردند که از کارهای نمایشی و ویترینی پرهیز کنید، افزود: کاری که انجام می‌شود با منطق و استدلال باید باشد. بنابراین کار می‌کنیم اما تلاش می‌کنیم که کار ما‌ منطق داشته باشد. ما بسیجیان در منظر مردم قضاوت می‌شویم بنابراین هر چه اهل منطق باشیم در منظر مردم ستایش می‌شویم.

باستان با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند مسئولیتی که در اختیار شماست یعنی بسیجی بودن از امانت‌های الهی است که قدر آن را بدانید و از آن سوءاستفاده نکنید، ادامه داد: همچنین ایشان تاکید کردند که از دوقطبی‌ها بپرهیزید. بنابراین افرادی که با ما هم‌سلیقه نیستند را هوشمند و هدفمند باید در دایره انقلاب بیاوریم و مراقب باشیم تا فضای جامعه به سمت دوقطبی کاذب نرود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: ایشان توصیه کردند در کنار کارهای اجرایی و عملیاتی، تولید فکر هم بکنید. در این راستا باید افراد طراح و خلاق را در کنارمان قرار دهیم و نکته پایانی هم این بود که توکل به خدا در کارها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ۱۰ وظیفه برای مجمع اندیشه‌ورز بسیج دانش‌آموزی در نظر گرفته‌ایم که پیشنهاد است و قابلیت اصلاح و تنقیه دارد، اظهار کرد: ۶ رویکرد اصلی و وظیفه کلان بسیج دانش‌آموزی بر اساس سند اعتلای بسیج که در کمک به آموزش و پرورش در مسیر پیاده‌سازی سند تحول بنیادین است، شامل گفتمان‌سازی، هویت‌بخشی، الگودهی، توانمندسازی، مطالبه‌گری و شبکه‌سازی است.

باستان تاکید کرد: اگر به‌صورت جبهه‌ای و شبکه‌ای کار نکنیم، ضعیف هستیم و نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، اولویت‌های امسال این سازمان را امیدآفرینی، جهاد تبیین و نقش‌آفرینی و حضور در میدان بیان کرد.

وی گفت: اعتقاد دارم که کار را حتی با ضریب خطای بالا به دانش‌آموز باید بدهیم تا خود دانش‌آموز فکر و طراحی کند چرا که شما مرجع تصمیم‌ساز برای سازمان هستید.

باستان با بیان اینکه امسال ۲ موضوع را با ۲ محور انتخاب کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: محور اول، ناظر به نظام‌ مسائل آموزش و پرورش بوده و بخشی هم مربوط به بسیج دانش‌آموزی با برنامه‌های جذاب و متناسب با ذائقه دانش‌آموزان در مدرسه در تراز سند تحول است.

وی افزود: موضوع دوم، تبیین هویت ملی با محور بیان راهکارها و برنامه‌های مقابله با جنگ شناختی دشمن در مدرسه است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی توصیه‌هایی به دانش‌آموزان داشت و گفت: همواره فرمایشات و منویات امامین انقلاب را محور و مبنا قرار دهید چرا که هر وقت اینطور بوده، پیروز و موفق شده‌ایم. حفظ استقلال فکری و کانالیزه نشدن در اخبار و رسانه‌ها، مطالبه‌گری با رعایت اجزای سه‌گانه آن یعنی دلسوزانه، عالمانه و منصفانه بودن، مراقب بودن از مسائل اصلی و فرعی و تشخیص اولویت‌ها و مسائل اصلی، غافل نشدن از دشمن اصلی یعنی آمریکا نیز بخش دیگری از توصیه‌ها است.

وی افزود: غرب آسیا قلب دنیاست و ۶۰ درصد انرژی دنیا در این منطقه است و به همین دلیل آمریکا می‌خواهد در این منطقه حضور داشته باشد که باید مراقبت کنیم.

باستان ادامه داد: به همان میزانی که تشکیل بسیج در فضای حضوری مهم است به همان اندازه در مجازی هم‌ مهم است. عدم سکوت و بی‌تفاوتی نسبت به اوضاع و توجه به حدیثی از حضرت علی(ع) که می‌فرمایند هر کس می‌خواهد پیشرو دیگران باشد باید خودسازی را اول از خودش شروع کند و خودسازی شامل خودسازی علمی، معنوی، سیاسی و بصیریتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار