بهادری جهرمی در پاسخ به پانا:

معافیت مالیاتی حقوق کارمندان به ۱۲ میلیون تومان افزایش خواهد یافت

انتهای هفته جاری ایستگاه متروی پرند افتتاح می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت با دستور آیت الله رئیسی، معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان به ۱۲ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۴۲۷۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
معافیت مالیاتی حقوق کارمندان به ۱۲ میلیون تومان افزایش خواهد یافت

علی بهادری جهرمی در نشست خبری مشترک با داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، اظهار‌کرد: از آنجایی که لایحه بودجه ۱۴۰۳ تقدیم مجلس شده است، امروز آقای منظور در نشست خبری حاضر شدند تا پاسخگوی سوالات باشند.

سخنگوی دولت گفت: در راستای نهضت بزرگ تکمیل طرح‌های نیمه تمام پایان این هفته متروی پرند افتتاح خواهد شد و تست گرم آن نیز انجام شده است. لایروبی خلیج گرگان و کانال آشوراده صورت گرفت و مرحله اول این لایروبی به اتمام رسید. ان‌شالله با انجام این آب‌گیری بهره‌برداری زیستی به چرخه عادی و طبیعی خود بازگردد.

وی ادامه داد: پیرو سفر آیت الله رئیسی به چین، عملیات عمرانی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی که قرارداد آن در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به شانگهای، امضا شده بود با مشارکت طرف چینی و پیمانکار داخلی هفته گذشته آغاز شد. کل سرمایه‌گذاری در فاز دوم توسعه فرودگاه امام نیز ۲.۵ میلیارد یورو در پنج سال است. با افتتاح کامل این فاز ظرفیت مسافری فرودگاه امام ۳۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگار پانا درباره سقف معافیت مالیاتی کارمندان و کارگران، گفت: براساس دستور آیت الله رئیسی برخی اصلاحات در لایحه بودجه ایجاد خواهد شد؛ یکی از این اصلاحات افزایش کفِ معافیت مالیاتی کارگران و کارکنان به ۱۲ میلیون تومان است. براین اساس تمام مشاغلی که تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه دریافتی داشته باشند، کاملا معاف از مالیات هستند.

وی با اشاره به موضوع افزایش سن بازنشستگی، گفت: افزایش سن بازنشستگی که شامل بازنشستگان موجود نمی‌شود. همچنین برای کسانی که در شرف بازنشستگی هستند نیز این امر شامل آنان نمی‌شود. رابطه کارمندان دولت با دولت یک رابطه قانونی است، یعنی حدود و مرزهای آن را قانونگذار مشخص می‌کند که مطابق با مصالح عموم و هم حاکمیت رعایت شود.

بهادری جهرمی در خصوص دستاوردهای سفرهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آیت الله رئیسی، اظهار کرد: توسعه روابط منطقه‌ای و همسایگی دستاوردهای متعددی، در جنبه‌های امنیتی، اقتصادی، زیرساختی داشته است. در سفرهای اخیر ایت‌الله رئیسی به ازبکستان و تاجیکستان یکی از دستاوردها تاکید کشورهای حاضر در نشست مبنی بر عبور خط ترانزیتی و تجاری از ایران بود که نشانگر نوعی وفاق حداکثری در این زمینه و تاکید بر این نکته مهم بود که مسیرهای تجاری عبوری از ایران هم اقتصادی‌تر و هم بهتر است. این اقدام به بازگشت جمهوری اسلامی به جایگاه ترانزیتی موثر کمک خواهد کرد تا از موقعیت جغرافیای خود حداکثر استفاده را داشته باشد.در اجلاس اکو که اجلاس اقتصادی بود موضوع غزه اولویت پیدا کرد و بیانیه‌ای در این موضوع به واسطه تلاش‌های ایران صادر شد.

بهادری جهرمی دستاور دیگر را فعال شدن مجدد سوآپ گازی اعلام کرد و گفت: با این اتفاق هم درآمدهای مالی برای کشور ایجاد شد و هم امکان ایجاد تراز در نیازهای گازی در شمال کشور فراهم شد که پیش از این با عدم ارتباط با این کشورها از دست رفته بود. دولت امکان اعزام رایزن‌های بازرگانی، برگزاری نمایشگاه اختصاصی و امضای موافقت‌نامه‌های تجاری و ترجیحی که به تسهیل تجارت کمک می‌کند از مهمترین دستاوردهای سفرها بود. سفرهای اخیر رئیس‌جمهور زیرساخت‌ها و فرآیندها برای تحقق نیازهای کشور را فراهم کرد. این سفر به رکوردشکنی در تجارت خارجی منجر و به رقم ۱۱۲ میلیارد دلاری رسید. سفرهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای رئیس‌جمهور و دستاوردهای توسعه روابط منطقه‌ای و همسایگی دستاوردهای متعددی، در جنبه‌های امنیتی، اقتصادی، زیرساختی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار