معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ایجاد موقعیت‌های یادگیری برای دانش‌آموزان با استفاده از پویش‌های تربیتی

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش معتقد است نقش تربیتی پویش‌های دانش‌آموزی در کودکان نسل پنجم، باعث به وجود آمدن موقعیت‌های یادگیری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد موقعیت‌های یادگیری برای دانش‌آموزان با استفاده از پویش‌های تربیتی

معصومه نجفی پازکی در گفت‌وگو با برنامه در امتداد شقایق رادیو مقاومت با اشاره به نقش تربیتی پویش‌ها در کودکان نسل پنجم و اینکه هر موقعیت یادگیری می‌تواند استعداد دانش‌آموز را در یک بعد تربیتی شکوفا کند، اظهار کرد: آموزش و پرورش براساس اسناد تحولی خود باید روی تربیت تمام ساحتی کودکان کار کند و بر این اساس کودک را در موقعیت‌های یادگیری متعدد قرار دهد، در نتیجه نقش تربیتی پویش‌ها در کودکان نسل پنجم باعث می‌شود تا موقعیت‌های یادگیری از جنس زندگی واقعی شکل گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموز در هر موقعیت یادگیری بنا بر نوع آن فعالیت با حل مسئله مواجه می‌شود، گفت: این دانش‌اموز اگر در ساحت اعتقادی اخلاقی و اجتماعی سیاسی ورود پیدا کند، حس زیبایی شناسی در او تقویت می‌شود و این نقش‌آفرینی باعث می‌شود کودک بزرگ و به مراحل بلوغ فکری نزدیک شود. موضوعی که در آموزش عمومی حلقه مفقوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: راه‌اندازی و برگزاری این نوع پویش‌ها از این حیث که باعث می‌شود تا دانش‌آموز بعد از آموزش عمومی به یک سری شایستگی مجهز شود و آموخته‌هایش فقط محفوضات کتب درسی نباش، بسیار موثر است.

نجفی پازکی در ادامه به پویش «من یک دانش آموز هستم» که توسط معاونت آموزش ابتدایی در روزدانش‌آموز برگزار شد اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان در این پویش با سه موضوع «من یک دانش‌آموز هستم»، «من یک دانش‌آموز ایرانی هستم» و«دلنوشته‌ای به دوست دانش‌آموزم در غزه»، کارهای بسیار زیبا و خلاقانه‌ای در زمینه هویت ملی برای ما ارسال کردند. این پویش به دلیل استقبال بی‌نظیر دانش آموزان سراسر کشور و اهمیتی که بحث هویت ملی دارد، به شکل یک رویداد در برنامه کاربردی شاد قرار خواهد گرفت و ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی در ارزیابی نقش مدرسه در ترویج سبک زندگی مقاومت اسلامی و تاثیر آن روی دانش‌آموان برای تبدیل شدن این موضوع به یک فرهنگ، اظهارکرد: سن ابتدایی به عنوان طلایی‌ترین سن شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموان در نظر گرفته شده است، پس وقتی می‌خواهیم برای آینده یک مملکت برنامه‌ریزی کنیم باید روی دانش‌آموزان آن جامعه کار کنیم و سراغ دوره عمومی آموزش و پرورش یعنی دوره ابتدایی و متوسطه اول برویم. از این رو هر الگوی رفتاری و هرنوع شرایط یادگیری را بخواهیم برای کودکان رقم بزنیم می‌توانیم با جهت دادن و شکوفا کردن استعدادهای این سرمایه‌های عظیم، آینده بی‌نظیری را برای ایران اسلامی متصور شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار