معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش باید سازوکارهای لازم برای چابک‌سازی سازمانی را توسعه دهد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی پرورش سرمایه و نیروی انسانی می‌بایست ساز و کارهای لازم برای چابک‌سازی سازمانی، انعطاف‌پذیری و توسعه ظرفیت، واکنش‌های بهنگام و متناسب با نیازهای روز را توسعه داده و نسبت به ارتقای بسترهای سازمان‌های یادگیرنده و تسهیم دانش اقدام کند.

کد مطلب: ۱۴۲۳۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش باید سازوکارهای لازم برای چابک‌سازی سازمانی را توسعه دهد

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اولین جلسه هماهنگی و تبیین دبیرخانه‌های کشوری با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، معاونان آموزش ابتدایی استان‌ها و اعضای دبیرخانه‌های کشوری در بستر فضای مجازی برگزار شد.

معصومه نجفی پازوکی ابتدا در بیان چیستی و چرایی ایجاد دبیرخانه‌های کشوری اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی پرورش سرمایه و نیروی انسانی می‌بایست ساز و کارهای لازم برای چابک‌سازی سازمانی، انعطاف‌پذیری و توسعه ظرفیت، واکنش‌های بهنگام و متناسب با نیازهای روز را توسعه داده و نسبت به ارتقا بسترهای سازمان‌های یادگیرنده و تسهیم دانش اقدام کند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم ارتقا بسترهای سازمان‌های یادگیرنده، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمانی در نقاط هدف است. از این‌رو معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شناسایی ظرفیت‌های استانی و باهدف همکاری در خصوص مدیریت و راهبری طرح و برنامه‌ها، تشکیل دبیرخانه‌های کشوری را در اولویت و دستور کار قرار داده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود از مشارکت در بهسازی و توسعه کمی و کیفی طرح‌ها و برنامه ها، بهبود صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی دوره ابتدایی، آسیب‌شناسی اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها و نیازسنجی مستمر از ذینفعان، استفاده از تجارب و ظرفیت‏های فکری و تخصصی استان‌ها، تولید دانش حرفه‌ای و مورد نیاز معلمان با مشارکت ذینفعان و افرایش اثربخشی و کارایی طرح‏ها و برنامه‌‏ها را از اهداف تشکیل کارگروه‌های راهبری نام برد.

در پایان این جلسه معاونین آموزش ابتدایی استان‌ها و اعضای دبیرخانه‌های کشوری به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.پ

گفتنی است؛ دبیرخانه‌های دروس فارسی، ریاضی، هدیه‌های آسمانی، علوم و آزمایشگاه، ارتقاء شایستگی‌های دیجیتال معلمان و دانش‌آموزان، دبیرخانه رفع اختلالات یادگیری، توانمندسازی مدیران و معاونان آموزشی و کارشناسان اداری، اعتبارسنجی و تولید محتواهای آموزشی، نظام دوری و آموزش اولیا و خانواده، در یازده استان کشور مشغول فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار