مربی ووشو باشگاه المپیک نصیرشهر:

مسئولیت‌پذیری احترام به بزرگترها یکی از مولفه‌های ورزش ووشو است

رباط کریم(پانا) - مربی ووشو باشگاه المپیک منطقه نصیر در شهرستان رباط‌کریم، ورزش ووشو را امری تاثیر گذار در زندگی دانش‌آموزان دانست و یکی از تأثیرات ورزش ووشو را احترام به بزرگترها برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مسئولیت‌پذیری احترام به بزرگترها یکی از مولفه‌های ورزش ووشو است

بهنام قنبری، مربی باشگاه المپیک نصیرشهر و داور کشوری ووشو در شهرستان رباط‌کریم در گفت‌و گو با پانا به بیان تاثیرات ورزش ووشو پرداخت و عنوان کرد: «فلسفه ووشو، در بردارنده مولفه‌هایِ احترام به بزرگتر، احترام به مربی، و کمک به دیگران و صبر و استقامت است. این موارد، بر زندگی جوانان و ورزشکاران این رشته، تاثیرات بسیاری گذاشته است که موجبات پرورش مطلوب آنان را فراهم کرده است.»

مربی و داور کشوری ووشو، ضمن اشاره به دستاوردهایی که ورزش ووشو برای ورزشکاران خواهد داشت در ادامه افزود: «جوانان زیادی از طریق رشته ورزشی ووشو، راه و رسم زندگی را آموخته‌اند، از آلودگی‌های منفی جامعه دور شدند و توانسته اند شکل خوبی به زندگی خود بدهند. این رشته ورزشی در طی زمان، خلق و خوی اخلاقی، رفتاری و کرداری ورزشکار را به سمت اخلاق و رفتار نیکو سوق می‌دهد و مسئولیت پذیری و نظم را برای آنان در زندگی به ارمغان می‌آورد.»

بهنام قنبری در رابطه با تاثیر ووشو در فعالیت‌های‌درسی نیز اذعان کرد: «دانش‌آموزانی که ورزش ووشو را انجام می‌دهند از نظر فعالیت‌های درسی نیز موفق هستند زیرا ووشو به زندگی آنان نظم هدیه می‌کند؛ این انضباط در تغذیه و خواب و تحصیل منعکس می‌شود و باعث می‌شود تا زندگی سالم‌تری داشته باشند.افراد در زندگی شخصی خود هم موفق عمل کنند.»

قنبری افزود: «ووشو شامل دو بخش تالو و ثاندا است. تالو بخش مبارزات و ثاندا بخش حرکت‌های نمایشی، قواعد و نظم را تشکیل می‌دهد؛ این ورزش شخصیت‌سازی عمیقی را در ورزشکار انجام می‌دهد. ووشو تنها با یک ارگان بدنی سر و کار ندارد، شامل آموزش‌های دست وپا، درگیری و اجرای فرم، انعطاف، تمرکز، تنفس و بسیاری از موارد دیگر می‌شود که می‌تواند به شکل‌گیری شخصیت مطلوب انسانی از طریق ورزش کمک کند.»

وی رشته ورزشی ووشو را دارای سه هدف کلان و اصلی برشمرد و تشریح کرد: «اهداف ووشو شامل سه بخش می‌شود که یک بخش با قهرمانی ورزشکار همراه است که این قهرمان می‌تواند در آینده، عضو تیم ملی شده و در مسابقات آسیایی و جهانی راه یابد. این شرایط قهرمانی باعث امیدواری و افزایش قدرت ورزشکاران شده است که با جدیت و تلاش روزافزون ادامه دهند تا به هدف والای قهرمانی دست یابند. هدف بعدی، ارتقای سطح سلامتی در ورزشکاران است؛ ورزشکارانی که از سنین پایین‌تر وارد ووشو می‌شوند نسبت به افراد بزرگسال که فعالیت‌ورزشی ندارد، از اندامی سالم برخوردار خواهند شد و این شراط جسمانی و روحی مطلوب در ایجاد زندگی سالم برای آنان تاثیرگذارتر خواهد بود.»

وی در ادامه، هدف سوم ووشو را گسترش و پیوند دوستی خواند و تصریح کرد: «هدف سوم که از تمام اهداف مهم‌تر ااست و شعار ووشو محسوب می‌شود، گسترش صلح و دوستی است. خصلت شخصیت‌سازی که در ووشو قرار می‌گیرد، باعث می‌شود ورزشکاران بتوانند ارتباط دوستانه و صمیمانه‌ای با افراد جامعه و خانواده‌ها و همسالان خود برقرار کنند و این رفتار به نهادینه‌سازی مهر و عطوفت در روابط اجتماعی کمک می‌کند.»

وی درباره اقداماتی که آموزش و پرورش می‌تواند در راستای تشویق دانش‌آموزان به این رشته ورزشی انجام دهد، خاطرنشان کرد:« ووشو ورزشی است که ارتقای سطح سلامت روانی و جسمانی دانش‌آموزان را در پی دارد، بنابراین آموزش و پرورش می‌تواند از ظرفیت‌های این ورزش در جهت افزایش آگاهی و سلامت‌روان دانش‌آموزان در مدارس استفاده کند؛ بعنوان مثال، این نهاد میتواند با دعوت از مربیان ورزش ووشو و استفاده از ظرفیت آنان در برنامه‌های صبحگاهی مدارس‌، به استعدادیابی دانش‌آموزان مشتاق این رشته ورزشی بپردازد. خانواده‌ها می‌توانند با ثبت‌نام فرزندان خود در این رشته، به رشد توانمندی‌های ورزشی آنان کمک کنند.»

بهنام قنبری در پایان خاطرنشان کرد: «این رشته ورزشی تاثیرات به‌سزایی بر روح و جسم دانش‌آموزان ورزشکار دارد و این تاثیرات مثبت، باعث شده تا آنان، موفق‌تر از قبل در امور فردی و جمعی و تحصیلی خود ظاهر شوند.»

دانش‌آموز خبرنگار: نیلوفر جدیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار