رییس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی خبر داد؛

بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس خراسان رضوی برگزار می‌شود

مشهد (پانا) - همزمان با مدارس سراسر کشور، بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" ٨ آذرماه در تمامی مدارس خراسان رضوی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۶۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس خراسان رضوی برگزار می‌شود

سلمان حصاری، رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت: بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی، با مشارکت سازمان دانش آموزی و دستگاه های مربوطه، با هدف عینیت بخشی به ساحت های تربیتی و اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توانمند سازی فرزندان این مرز و بوم، برای مواجهه صحیح و کارآمد با بحران ها و بلایای طبیعی برگزار خواهد شد.

حصاری تأکید کرد: در راستای هدف "هویت"برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی تأکید داریم که اجرای مانور، تماماً دانش آموزی باشد و انجام عملیات های مختلف این مانور نیز، توسط دانش آموزان انجام شود.

وی یادآور شد: البته پیش از آن، نیاز است که آموزش های لازم توسط دستگاه های همکار، از جمله: مدیریت بحران، هلال احمر، آتش نشانی و سایر دستگاه های ذی ربط صورت گیرد.

سلمان حصاری، رویکرد این دوره را دانش آموز محور بودن آن دانست و خاطرنشان کرد: درنظر داریم که کلیه مراحل اجرایی مانور با محوریت تشکل های دانش آموزی، به ویژه پیشتازان جهادی و هلال احمر انجام شود.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین معتقدیم مانور زلزله، باید از حالت نمادین آن خارج شده، حالت واقعی به خود گرفته و بهانه ای برای یادگیری و آمادگی هر چه بیشتر دانش آموزان باشد.

این مقام مسئول، تشریح کرد: انتظار داریم در نتیجه اجرای صحیح این مانور، نقشه خطر پذیری هر مدرسه مشخص شده و در معرض دید دانش آموزان قرار گیرد.

سلمان حصاری، رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در پایان ابراز کرد: امید داریم برگزاری این مانور، فرصتی باشد که دانش آموزان نهایت بهره را از آن برده و همه ما نیز با تمرین این مهم، به سوی افق های روشن آینده گام برداریم.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه سادات موسوی معین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار