مدیر سازمان دانش‌آموزی استان البرز خبر داد:

توسعه آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس استان البرز

کرج (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان البرز عنوان کرد با همکاری پلیس راهور و شهرداری، آموزش فرهنگ ترافیک و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح مدارس ترویج و توسعه بیشتری می‌یابد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
توسعه آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس استان البرز

محسن صادقیان مدیر سازمان دانش آموزی استان البرز گفت: فرهنگ سازی و آموزش کودکان و دانش آموزان نقش اساسی در نهادینه سازی نگرش ها و الگوهای صحیح در رفتار ایمن، تردد از معابر و کاهش حوادث رانندگی و مشکلات ترافیک دارد.

وی افزود: با هماهنگی کمیته آموزش فرهنگ ترافیک و بهره گیری از کارشناسان مجرب، 30 هزار نفر از دانش آموزان 80 مدرسه منتخب در قالب آموزش های همگانی، همیاران پلیس و پلیس مدرسه در پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

مدیر سازمان دانش آموزی استان البرز اضافه کرد: نصب تابلوهای راهنما، ساماندهی خط کشی های عابر پیاده نزدیک مدارس، برگزاری مسابقات دانش آموزی، فعال سازی پارک های آموزش ترافیک و آشناسازی والدین برای پرهیز از رفتارهای ناایمن از دیگر برنامه های کمیته آموزش فرهنگ ترافیک است.

صادقیان با اشاره به اجرای طرح موفق همیار پلیس گفت: در این طرح دانش آموزان با نقش پذیری در قامت همیار پلیس ضمن آشنایی با مقررات راهنمایی و رانندگی، تخلفاتی نظیر نبستن کمربند ایمنی، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، رانندگی در حین خواب آلودگی، رعایت فاصله و توجه به جلو را با حفظ احترام و ادب تذکر می دهند.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به آسیب پذیری کودکان و دانش آموزان در تصادفات و حوادث رانندگی آموزش فرهنگ ترافیک یکی از موثرترین روش ها برای افزایش آگاهی عمومی و نهادینه سازی نظم و قانونمداری و ایجاد نگرش های پیشگویی کننده در جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار