سلامت کده طب سنتی در مراغه تاسیس شد

مراغه (پانا) - سلامت کده طب سنتی مراغه زیر نظر دانشکده علوم پزشکی این شهرستان آغاز به کار کرد و همزمان راه‌اندازی دانشکده طب سنتی این دانشکده نیز مورد ارزیابی کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۴۲۴۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
سلامت کده طب سنتی در مراغه تاسیس شد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در آیین آغاز به کار این سلامتکده بیان کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به بخش بهداشت و درمان این شهرستان شده و دستاوردهای قابل توجهی کسب شده است.

«داود اسدیان» با بیان اینکه عملیات اجرایی بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مراغه نیز به زودی آغاز می‌شود، بیان کرد: علاوه بر بخش دولتی، در بخش خصوصی نیز شاهد توسعه خدمات و زیرساخت‌های درمانی هستیم.

وی به ارتقای قریب‌الوقوع دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه که از مطالبه‌های دیرینه مردم به شمار می‌رود نیز اشاره کرد و افزود: این شهرستان در حال تبدیل شدن به قطب درمان منطقه است و ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه ضروری است.

فرماندار مراغه ادامه داد: این شهرستان با توجه به وجود گیاهان دارویی و ظرفیت‌های درمانی قابل توجه، از ظرفیت مناسب برای ایجاد و توسعه طب سنتی و گیاهان دارویی برخوردار است.

«اسدیان» راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در دانشکده علوم پزشکی را نیز در توسعه این دانشکده و ارتقای آن به دانشگاه موثر خواند و افزود: مراغه در آینده نه چندان دور می‌تواند به یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی کشور تبدیل شود.

سرپرست مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز بیان کرد: سلامتکده‌های طب سنتی بر اساس سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف گسترش خدمات طب سنتی در سطح کشور راه‌اندازی شده و توسط دانش‌آموختگان طب سنتی اداره می‌شود.

دکتر الهامه نیکخواه با تاکید بر اینکه در این سلامتکده‌ها، پیشگیری، درمان و آموزش اصول زندگی پیگیری می شود، اضافه کرد: راه اندازی دانشکده طب سنتی و ایجاد رشته دکتری تخصصی طب سنتی در دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز زمینه را برای گسترش این خدمات فراهم خواهم کرد.

وی همچنین به فعالیت مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در جهت اولویت‌های این سلامتکدده نیز اشاره و بیان کرد: این مرکز دارای پنج عضو هیئت علمی است و نقش مهمی در گسترش خدمات طب سنتی در منطقه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار