امیرعبداللهیان: وضعیت سوریه به دلیل دخالت‌های آمریکا پیچیده شده است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه می‌گوید وضعیت سوریه به دلیل دخالت‌های آمریکا پیچیده شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
امیرعبداللهیان: وضعیت سوریه به دلیل دخالت‌های آمریکا پیچیده شده است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در ادامه سفر به سوئیس با گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرد و آخرین تحولات سیاسی سوریه و راه های کمک به حل مشکلات این کشور مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه بر تداوم کمک جمهوری‌ اسلامی ایران به مأموریت نماینده ویژه دبیرکل برای کمک به حل مشکلات سوریه تاکید کرد.
وی همچنین بر لزوم حمایت از دولت سوریه در تداوم مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وزیر امور خارجه گفت: وضعیت سوریه به دلیل دخالت‌های آمریکا پیچیده شده و دهها گروه تروریستی تحت تاثیر این مداخلات، همچنان امنیت سوریه را تهدید می کنند.

امیرعبداللهیان تحریم های اقتصادی تحمیل شده توسط آمریکا بر کشور سوریه را اقدامی علیه ملت سوریه توصیف کرد و خواستار تلاش های نماینده ویژه دبیرکل و نیز معاون کمکهای بشردوستانه سازمان ملل برای رفع تحریم های اقتصادی علیه سوریه شد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار به تشریح تلاش‌ها و برنامه های خود در کمک به حل بحران در سوریه پرداخت و دیدگاههای خود را در خصوص ادامه روند سیاسی این کشور و کمیته قانون اساسی تبیین کرد.

گیر پترسون گفت: تلاش می کند تنش ها در سوریه کاهش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد تحولات جاری در فلسطین بر اوضاع سوریه تاثیر منفی نگذارد.

نشست وزیر امور خارجه با نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه، پایان‌بخش دیدارهای امیرعبداللهیان در سفر به ژنو است.

وزیر امور خارجه امروز(چهارشنبه) دیدارهای متعددی با مقامات سازمان ملل از جمله معاون دبیرکل در امور بشردوستانه، رئیس صلیب سرخ جهانی، سفرا و نمایندگان سازمان های بین المللی فعال در حقوق بشر و ... داشت که همگی با موضوع کمک به مردم مظلوم غزه و جلوگیری از کشتار وحشیانه فلسطینیان از سوی صهیونیست‌ها برگزار شده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار