معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی:

لازمه پیش‌روی و موفقیت در برنامه‌های دانش‌آموزی، استفاده از نظر دانش‌آموزان است

مشهد (پانا) - معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در نشست هم اندیشی با دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی اظهار کرد لازمه پیش‌روی و موفقیت در برنامه‌های دانش‌آموزی، استفاده از نظر دانش‌آموزان است. یکی از الگوها در این زمینه، «شهید علی بلورچی» است که با وجود سخنان اطرافیان به اسلام روی آورد و در این راه شهید شد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
لازمه پیش‌روی و موفقیت در برنامه‌های دانش‌آموزی، استفاده از نظر دانش‌آموزان است

دانش‌آموزان قرارگاه ناحیه ۱ اتحادیه انجمن‌های اسلامی مشهد در ابتدای جلسه به بیان مطالب و مطالبات خود پرداختند؛ از جمله پشتیبانی از نشریه‌‌های دانش آموزی توسط وزارت آموزش پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری، استعداد یابی در مدارس و برگزاری دوره‌های آموزشی توسط افراد مطرح در حوزه های فرهنگی هنری، پشتیبانی برگزاری مجالس و مسابقه‌های کتابخوانی با هدف جهاد تبیین و ترویج فرهنگی ایرانی اسلامی در مدارس استان، در اختیار قرار دادن فضاهای فرهنگی مانند سینماها با شرایط مناسب به تشکلات دانش آموزی جهت حضور پر رنگ دانش آموزان، توجه مسئولین به تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به سبک زندگی غربی در جامعه و در اختیار قرار دادن راه های ارتباطی جهت گزارش اینگونه مسائل به مسئولین بود.

محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این نشست اضافه کرد: در حوزه کتابخوانی همکاری های خوبی با آموزش و پرورش صورت گرفته و کتاب های متنوعی به سبد خانوارها افزوده شده، همچنین در راستای اقدام مناسب آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سینما جزو اردوهای دانش آموزی مدارس محسوب می شود، برخی فیلم ها از جمله انیمیشن بچه زرنگ با تخفیف 50 درصدی اکران می شود و استقبال نسبتا خوبی از آن صورت گرفته است.

در ادامه مجید عسگری رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: همکاری با فضاهای دانش‌آموزی را می‌توان به سه بخش مصرف هنری، روایت هنری و تربیت دسته‌بندی کنیم. یکی از ضعف‌های فضای هنری به ویژه سینما و تلویزیون، دیده نشدن برنامه‌ها و سریال‌های این نهاد است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های استعدادیابی در محور تعلیم و تربیت بسیار ضروری است. ما در حوزه هنری و گفت‌و‌گو با هنرجوها و اساتید گوناگون، یک آسیب‌شناسی از فضای کشور داریم و آن بهبود و امیدبخشی به فضای عمومی جامعه است. ما با استفاده از ظرفیت‌های توانمند می‌توانیم این آسیب‌ها را در کشور از بین ببریم.

علی مهدوی‌خواه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در این نشست گفت: ما امسال تلاش کردیم که دانش‌آموزان را به معنای واقعی ببینیم که بخشی از آن، هم‌صحبتی و استفاده از نظر دانش‌آموزان در امور است.

وی افزود: یکی از مشکلات، محدود بودن عمده‌ای از فعالیت‌ها به تعداد خاصی از دانش‌آموزان است. امسال پایه‌های مدارس را با حمایت صددرصدی مقاوم کردیم که این اتفاق بزرگ در همه مدارس، فراگیر شده و زمینه کار تشکیلاتی میان نوجوانان از جمله فرصت اظهار نظر و نقش‌آفرینی در امورات مختلف مدرسه و آموزش و پرورش فراهم شود.

در پایان حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری اظهار کرد: لازمه پیش‌روی و موفقیت در برنامه‌های دانش‌آموزی، استفاده از نظر دانش‌آموزان است. یکی از الگوهای ما در این زمینه، «شهید علی بلورچی» است که با وجود سخنان اطرافیان به اسلام روی آورد و در این راه شهید شد.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما به هیچ مرزی نباید محدود شوید و باید از انرژی مضاعف و بی‌پایان خود در جهت رسیدن به اهداف و علاقه‌مندی‌هایتان بهره ببرید؛ همچنان که مقام معظم رهبری در جمع دانش­ آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی فرمودند: «شما مثل باران باشید. انتخاب نکنید که کدام گروه را در مسیر الهی قرار دهید و بر سر همه ببارید.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار