برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز دبیرستان ماندگار شیخ صدوق قم

قم (پانا)- مراسم بزرگداشت یاد و خاطره 77 دانش آموز شهید دبیرستان ماندگار شیخ صدوق قم با عنوان «قاسم های امروز» در سالن ورزشی این واحد آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز دبیرستان ماندگار شیخ صدوق قم

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره 77 دانش آموز شهید دبیرستان ماندگار شیخ صدوق قم امروز با حضور دانش آموزان و معلمان و جمعی از مسئولان سپاه و آموزش و پرورش در سالن ورزشی این واحد آموزشی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه استان قم در سخنانی با اشاره به فضیلت شهادت در راه خدا اظهار داشت: از اول تاریخ، شهدا بزرگترین ایثار را با بذل جان خویش انجام داده اند.

وی افزود: این موضوع، تنها اختصاص به برهه خاصی ندارد بلکه در گروه انبیاء الهی هم که در قوم بنی اسراییل ذبح و یا از سرزمین خود تبعید شده اند، چنین ایثارگری هایی ثبت شده است.

کبیری پور با اشاره به فلسفه برگزاری یادواره های شهدا ادامه داد: شهدا جان خویش را تقدیم کردند تا تسلیم در برابر حق اتفاق بیفتد و اگر بتوانیم چنین مطلبی را دریابیم، در واقع یادواره شهدا به هدف خود رسیده است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با اشاره به سابقه رویایی حق و باطل تصریح کرد: دشمنان با انواع ابزارهای اغواگری، رسانه و هنر به دنبال معرفی و تثبیت جریان باطل هستند و بر اساس همین فرمول، به انواع تاکتیک ها متوسل می شوند تا چراغ حق را به زعم باطل خود خاموش نمایند.

وی گفت: اینکه آمریکا و استکبار جهانی در نبرد ساخت ناکام مانده و به سوی جنگ نرم و نبرد فرهنگی روی آورده اند، نشاندهنده افول آنان است.

کبیری پور با اشاره به اینکه دشمنان با اصل جمهوری اسلامی مشکل دارند، تصریح کرد: شیاطین در تحقق نیاط باطل خود به دنبال اغواگری، عملیات روانی و جنگ شناختی هستند و به طور نمونه حتی با ابزار فمینیستی به زنان خیانت می کنند.

وی تاکید کرد: بزرگترین حامی حقوق بشر، شهدا هستند که با بذل جان خویش، از آرمان های بشری و الهی دفاع کردند.

در ادامه، حجت الاسلام حسین جوشقانیان مدیر موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به خاطراتی از شهدا گفت: فضای مجازی نیز عرصه نبرد جبهه حق و باطل است و دانش آموزان مراقب باشند که در این فضا نامشان در زمره باطل ثبت نشود.

این مراسم با شعرخوانی یکی از دانش آموزان و اجرای نمایشی مبتنی بر ایثارگری رزمندگان در عملیات کربلای یک همراه بود؛ آیین مرثیه سرایی مداح اهل بیت علی مالکی نژاد بدلیل تقارن با وقت اذان ظهر و بدرخواست خود وی، لغو شد.

در یادواره 77 دانش آموز شهید دبیرستان ماندگار شیخ صدوق، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، حجت الاسلام حسن مرادی مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان قم و مسئولانی از فراجا، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش ناحیه 2 حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار