مسئول پایگاه بسیج ام‌ابیها ملارد در هفته بسیج دانش‌آموزی:

بسیج دانش‌آموزی تأثیر بسزایی در روحیه شهادت‌طلبی و شجاعت دانش‌آموزان دارد

ملارد (پانا) - مسئول پایگاه بسیج ام‌ابیها شهرستان ملارد، در هفته بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی را یکی از عوامل مؤثر در روحیه شهادت‌طلبی و شجاعت دانش‌آموزان این مرز و بوم دانست.

لینک کوتاه کپی شد
بسیج دانش‌آموزی تأثیر بسزایی در روحیه شهادت‌طلبی و شجاعت دانش‌آموزان دارد

فاطمه خادمی، مسئول پایگاه بسیج ام‌ابیها ملارد، بسیج دانش‌آموزی را بهترین تشکل برای پرورش دانش‌آموزان دانست و گفت: «بسیج دانش‌آموزی یکی از ارکان اصلی و محوری بسیج محسوب می‌شود، به گونه‌ای که اگر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی را نگاه کنیم، خواهیم دید که برگ‌های زرینی از این تاریخ به نام دانش‌آموزانی رقم خورده است که به عنوان بسیجی و برای دفاع از کیان و هستی جامعه اسلامی، به میدان‌های جنگ نا‌برابر با دشمن بعثی رفتند و فداکار‌انه‌ترین سرود هستی بخش را خواندند و درس بزرگی را در دفتر تاریخ به یادگار گذاشتند.»

خادمی افزود: «بدون تردید، عشق، شعور، پاکی، ایثار، شجاعت و عدالت از جمله ویژگی‌های برجسته یک دانش‌آموز بسیجی است که با پرورش آن‌ها در پیشرفت علمی و فرهنگی خود گام بر‌می‌دارد. در هفته بسیج دانش‌آموزی، یاد و خاطره نوجوان شهید، محمد حسین فهمیده را گرامی می‌داریم که در ۱۳ سالگی قله‌های رفیع و متعالی انسانیت را پیمود و درس‌های بزرگی، از آزادی و ایثار را برای نسل‌های بعدی به یادگار گذاشت. شهید فهمیده یکی از هزاران دانش‌آموز بسیجی است که در دوران با‌شکوه دفاع مقدس بودند که با نثار خون پاک خود، امنیت به ارمغان آوردند و امروز به عنوان الگویی مناسب، برای دانش‌آموزان مطرح می‌شود.»

مسئول پایگاه بسیج ام‌ابیها ملارد ادامه داد: «دوران نوجوانی و جوانی، دوران آغاز شکوفایی و رشد استعداد‌های یک انسان محسوب می‌شود که می‌تواند بهترین دوران برای سازندگی روحی و روانی نیز به حساب آید. زیرا ویژگی‌ها و استعداد‌های نهفته در وجود نوجوانان و جوانان مناسب‌ترین زمینه برای طراحی و ایجاد هر‌گونه تغییر و تحول فردی و اجتماعی است، به طوری که چرخ‌های انقلاب اسلامی و تحولات متعددی توسط این گروه به حرکت در‌آمده و سرعت می‌گیرد، به همین خاطر عضویت نوجوانان و جوانان، در بسیج دانش‌آموزی و پس از آن در بسیج دانشجویی، می‌تواند آنان را از یک طرف با نقش و کارکرد‌های بسیج آشنا نماید و از طرف دیگر در دفاع از ارزش‌های انقلاب و دستاورد‌های آن، مقاوم کند.»

خادمی در رابطه با اهمیت بسیج دانش‌آموزی در مدارس بیان کرد: «بسیج دانش‌آموزی نقش بسزایی در پیشرفت علمی و فرهنگی دانش‌آموزان دارد، زیرا با تشکیل بسیج‌های دانش‌آموزی در مدارس، روحیه شهادت طلبی، ایثار و شجاعت دانش‌آموزان تقویت می‌شود و آن‌ها بهتر از قبل می‌توانند به اهداف خود دست یابند. فعالیت‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی، با تنوع و انعطاف‌پذیری لازم به منظور ایجاد روحیه ایثار و فداکاری، مشارکت و مسئولیت‌پذیری، خلاقیت و نو‌آوری و تعاون در دانش‌آموزان وجود دارد.»

وی عنوان کرد: «دانش‌آموزان با عضو شدن در بسیج دانش‌آموزی می‌توانند فعالیت‌ها و خصوصیات خوب خود را پرورش دهند و آن را به دوستان و دیگران انتقال دهند و با این کار خود، گامی بزرگ در جهت پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه بردارند و آینده‌سازان کشور باشند. بسیج دانش‌آموزی یکی از موضوعاتی است که امروزه و حتی در گذشته تأثیر بسیار مهمی بر روی پیشرفت علمی کشور داشته است. برای مثال می‌توانیم به حماسه‌سازی دانش‌آموز شهید، محمد حسین فهمیده اشاره کنیم که با سن کم خود، کار بزرگی را انجام داد که در تاریخ به عنوان یکی از حماسه‌های بزرگ به ثبت رسیده است.»

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: «اگر‌چه ابتکار و خلاقیت اعضا بسیج دانش‌آموزی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها می‌تواند نقش عمده و اساسی را ایفا کند، اما وجود حداقل امکانات مورد نیاز بسیج دانش‌آموزی، می‌تواند این تشکل دانش‌آموزی را در اجرای مأموریت‌‌های خود تقویت نموده و به برنامه‌ها استحکام بیشتری بدهد. سازمان بسیج دانش‌آموزی با تلاش و پشتکار بسیار در راستای تقویت واحد‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی با شیوه‌ای بسیار دقیق و در حد مقدور، اقدام به تجهیز واحد‌ها و حوزه‌های مقاومت می‌کند.»

خادمی در پایان تأکید کرد: «اگر تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کنیم، خواهیم دید که جوانان و نوجوانان دانش‌آموز، در به نتیجه رسیدن نهال نوپای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، نقش برجسته‌ و مهمی داشتند و در جبهه‌های حق علیه باطل، تعداد زیادی شهید و هزاران جانباز در طول هشت دفاع مقدس، داشته‌ایم. بسیج دانش‌آموزی رسالت خویش را که همانا دفاع از کشور بود در دوران دفاع مقدس انجام داده است. امروز بسیج دانش‌آموزی باید با بصیرت کامل، از دستاورد‌های انقلاب اسلامی، در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و علمی نقش‌‌آفرینی کند تا نتیجه بسیار خوبی کسب کند.»
دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار