روایت دانش‌آموز خبرنگار پانای لرستان از اردوی ملی خبرنگاری

لرستان (پانا) - روز موعود فرارسید و خبرنگاران توانمند و نوجوان از لرستان زیبا به‌سوی تهران حرکت کردند. حس دل‌انگیز و غیرقابل‌توصیفی بود، اردوگاهی بزرگ در منطقه‌ای سرد و کوهستانی که این خود لذت و هیجان اردو را دوچندان می‌کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
روایت دانش‌آموز خبرنگار پانای لرستان از اردوی ملی خبرنگاری

بعد از استقرار در خوابگاه با صفی منظم و به‌نوبت دفترچه و خودکارهایمان را تحویل گرفتیم، دفترچه و خودکار گویی از شروع جدی کار با ما صحبت می‌کرد.

مراسم افتتاحیه بعد از قرائت آیات کلام‌الله مجید و پخش سرود خبرنگاران پانا با سخنرانی وزیر آموزش‌وپرورش شروع شد.

شور و هیجان در سالن موج می‌زد، ۷۰۰ نفر دانش‌آموز خبرنگار از استان‌های مختلف با عقیده‌ای واحد گرد هم آمده بودند که وحدت و همدلی به‌وضوح دیده می‌شد. به طوری که می‌توان نام این اردو را (اردوی وحدت) گذاشت.

بار دیگر صفی منظم با دانش آموزانی متعهد تشکیل شد و این بار به موزه سینما رفتیم. مجید اسماعیلی مدیر موزه سینما با ما در مورد اهمیت کارمان صحبت می‌کرد.

در سخنان اساتید همیشه دو اصل مشترک بود: مطالعه که پایه و بُنیه خبرنگار را مستحکم می‌کند و صداقت که انسان را حقیقت‌جو به عمل می‌آورد.

پویانمایی دینی، معنوی فرمانروای آب پخش شد و نشان از جوانمردی‌های ایرانیان و عشق و ارادتشان به اهل‌بیت به‌خصوص حضرت حجت (عج) داشت.

کلاس سواد رسانه‌ای با حضور استاد اصغری دبیر حوزه سواد رسانه و عضو شورای تألیف کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم برگزار شد. وی توضیحاتی در مورد اخبار جعلی ارائه کرده و گفت: اصطلاح (Fake news) درسال ۲۰۱۶ به‌عنوان واژه سال انتخاب شده است، زیرا امروزه اخبار جعلی ذهن مردم را به‌شدت درگیر می‌کند و خبرنگار باید بر اصل صداقت پایبند باشد.

خبرنگاران لرستانی در کنار رسالت خبری‌شان با قدرت به عرصه ورزش تاما که ورزشی آمیخته با فیزیک و ذهن بود پا گذشتند که پرچم افتخار ورزش را کسب کردند.

مراسم اختتامیه روز آخر با حضور سردار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی شروع شد.

سردار منتظر المهدی طی سخنرانی میان دانش‌آموز خبرنگاران عنوان کرد: نیروی انتظامی بنا دارد خبرنگارانی را در سراسر کشور برگزیند که اخبار انتظامی مناطق خود را پوشش دهند.

امروز و در این لحظه ما خبرنگاران پانا استان لرستان قول می‌دهیم که در کار خود صداقت، شرافت، کرامت، رقابت به همراه رفاقت داشته باشیم.

دانش آموز خبرنگار: مهدی امیرسرداری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار