کارگردان، بازیگر تئاترو داور جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا»:

حذف بخش رقابتی کمک زیادی به کیفیت و رشد آثار دانش‌آموزی جشنواره کرده است

در بخش داوری استعدادهای دانش‌آموی زیادی مشاهده کردیم/جشنواره ارتقای بیشتری یافته و دانش‌‌آموزان با آگاهی و دانش بیشتری وارد عمل شده‌اند

تهران (پانا) - کارگردان، بازیگر تئاتر و داور جشنواره فرهنگی هنری امید فردا از اهمیت جدی گرفتن تئاتر در مدارس و استفاده از ابعاد مهارتی نمایش در زندگی صحبت کرد و تئاتر را تمرین زندگی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
حذف بخش رقابتی  کمک زیادی به کیفیت و رشد آثار دانش‌آموزی جشنواره کرده است

امیر مشهدی‌عباس، بازیگر و کارگردان تئاتر و داور چهلمین دوره از جشنواره فرهنگی هنری فردا در رابطه با سالهای دانش‌آموزی‌ خود به پانا گفت: «من در زمان دانش‌آموزی در چنین جشنواره‌هایی فعالیت کرده و آثاری را تولید کردم. در دوره دانش‌آموزی ما، جشنواره رشد برگزار می‌شد و هر سال به امید اینکه وارد جشنواره رشد شویم، آثاری را تولید می‌کردیم. زمانی که داوری بخشی را برعهده می‌گرفتیم، با انسان‌های بزرگی ارتباط برقرار می‌کردیم و این نکته ارزشمند بود که پس از مدرسه، پای ما را به تئاتر باز کرد.»

وی ادامه داد:« تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های دوره قبل این است که دانش‌آموزان صرفا برای اجرای تولیدات خود به جشنواره نیامده‌اند؛ حذف بخش رقابتی جشنواره هم کمک زیادی به کیفیت و رشد جشنواره کرده است. امسال در بخش داوری استعدادهای زیادی را مشاهده کردم که به ایده‌های خوبی پرداخته شده بودند. جشنواره ارتقای بیشتری یافته و دانش‌‌آموزان با آگاهی و دانش بیشتری وارد عمل شده‌اند.»

داور جشنواره امید فردا، ضمن تقدیر از تلاش شرکت‌کنندگانی که آثار آنان از ایده‌های ارزشمندی سرچشمه گرفته بود، بیان کرد: «دانش‌آموزان توانمندی که تا این مرحله پیش آمده‌اند، باید برای برطرف کردن نواقص تولیدات خود تلاش کنند. به این منظور می‌توانند در دوره‌های آموزشی مورد نیاز، شرکت کنند و کیفیت کارهای خود را افزایش دهند.»

کارگردان و بازیگر تئاتر در ادامه افزود: «در حال حاضر مسئولین آموزش و پرورش دغدغه برگزاری کلاس‌های آموزشی و کشف استعداد‌های دانش‌آموزان را دارند. اگر این دغدغه‌ها به صورت مستمر دنبال شود و این نیروی بالقوه به نیروی بالفعل تبدیل شود، قطعا نتایج رضایت‌بخشی در جشنواره سال آینده خواهیم داشت.»

مشهدی‌عباس تاکید کرد: «امید است که مدارس ما مقوله فعالیت دانش‌آموزان در عرصه تئاتر را جدی بگیرند؛ چرا که تئاتر تمرین زندگی است. زمانی که ما بتوانیم بر مبنای نمایش مسائل را تجربه کنیم، راحت‌تر از آنها درس می‌گیریم. هدف این نیست که همه دانش‌آموزان بازیگر شوند، بلکه می‌خواهیم نگاه عمیقی که تئاتر به انسان می‌دهد را در آنها ایجاد کنیم. هدف این است از ابعاد مهارتی نمایش در زندگی استفاده شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: سپیده خسروآبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار