برگزاری اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا»

تهران (پانا) - اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» در قالب رشته‌های هنرهای تجسمی، نقد آثار ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، فیلم و هنرهای نمایشی، رشته‌های همگانی، رشته‌های ادبی و آفرینش ادبی در ۸۴ گرایش در اردوگاه شهید‌باهنر تهران در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۴۱۶۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا»

در طول سال تحصیلی، آموزش و پرورش در کنار علم‌آموزی، به‌منظور ایجاد روحیه همکاری، رقابت و نشاط در بین دانش‌آموزان اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف کرده است، یکی از این رویدادهای مهم هنری، جشنواره فرهنگی هنری فردا است.

جشنواره فرهنگی هنری فردا در راستای عینیت‌ بخشی به ساحت‌های سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول‌آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی دانش‌آموزان، با محوریت مدرسه برگزار می‌شود. در این جشنواره دانش‌آموزان ضمن شرکت در بسیاری از شاخه‌های هنری مانند نمایش، سرود، تئاتر، می‌توانند بر اساس علاقه‌مندی خود در این رشته‌ها به رقابت بپردازند.

ثبت نام در چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری فردا در ۸۴ رشته مختلف ویژه سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم از دهه دوم بهمن ماه در شهرهای مختلف و به صورت درون مدرسه‌ای و استانی آغاز شده است و بر این اساس دانش‌آموزان توانستند با مراجعه به مدیر مدرسه به صورت حضوری در مرحله اول که درون مدرسه‌ای بود ثبت نام کنند. مرحله استانی نیز از بین دانش‌آموزان منتخب توسط مدیران مدارس و از مرحله درون مدرسه‌ای انتخاب شدند و پس از فرآیند داوری تعداد ۱۴۶۰ دانش‌آموز (۷۵۰ دختر و ۷۱۰ پسر) برگزیده به اردوی کشوری دعوت شدند که اختتامیه آن از تاریخ ۴ الی ۱۰ آبان ماه به میزبانی اداره‌کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی برگزار می‌شود.

این جشنواره در قالب‌های متنوع از جمله هنرهای تجسمی، نقد آثار ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، فیلم و هنرهای نمایشی، رشته‌های همگانی و رشته‌های ادبی پیش‌بینی شده و داوری‌های دقیق و با‌ دقت در این جشنواره در مرحله مدرسه‌، استانی و کشوری انجام شده است. در این داوری تعداد ۵۲۱۱ اثر در مجموع به مرحله کشوی راه یافتند که تعداد ۳۰۴۷ اثر در بخش دختران و ۲۱۶۴ اثر در بخش پسران دریافت شده است.

از حدود بیش از ۴ میلیون نفر شرکت‌کننده در سطح مدرسه، ۹۳۲۱ اثر پذیرفته و در غربالگری اولیه کشوری قرار گرفته و از این بین ۳ هزار نفر در داوری نهایی قرار گرفته‌اند.

همچنین استقبال دختران از رشته‌های هنری 20 درصد نسبت به پسران بیشتر بوده است.

دانش‌آموزان منتخب فرهنگی و هنری به مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشور معرفی می‌شوند و آثار آنان در شبکه‌های تلویزیونی به اشتراک گذاشته می‌شود، همچنین می‌توانند در رویدادهای دیگر آموزش و پرورش خلق اثر داشته باشند.

دانش‌‌آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار