مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان‌های استان تهران :

توجه به امر تعلیم و تربیت همراه با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت دارد

اسلامشهر (پانا) - مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان‌های استان تهران،ضرورت توجه به امرتعلیم و تربیت همراه با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف مهم دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگران برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
توجه به امر تعلیم و تربیت همراه با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت دارد

عباسعلی رضایی، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برتر مدارس شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش اسلامشهر که در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه منطقه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: از تمامی فرزندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران درخواست داریم که تمام تلاش خود را به کار گرفته تا پس از فارغ‌التحصیلی، فردی فرهیخته علمی و پژوهشگر شوید و در ردیف نخبگان کشور باشید و توجه کنید شما به عنوان یک فرزند شهید، جانبار وآزاده تبلیغ کننده فرهنگ پدران خود هستید و یاد آنها را ماندگار کنید.

وی بیان کرد: اگر عاشورا پیام‌رسان و مبلغان خوبی نداشت، این گونه ماندگار و زنده تا دوران ما ادامه نداشت و بنابراین شما فرزندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران در کنار تعلیم و تربیت، می‌بایست در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از خون شهدا تلاش مضاعف داشته باشید.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به دانش‌آموزان مدارس شاهد، تصریح کرد: می‌بایست خوب درس بخوانید و هم به اخلاق‌ اسلامی مزین شوید و با عمل به وصایای پدران خود، تبلیغ کننده خوبی برای فرهنگ دینی و اعتقادی باشید.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان اسلامشهر نیز با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد: اکنون پرچم شرف و عزت پدران شما و پیشگامان عرصه جهاد و شهادت در دستان شما فرزندان آنان است، پدران شماهم در معرض تبلیغات دشمن قرار می‌گرفتند اما توجه نمی‌کردند و همین باعث شد تا به این مقام برسند.

وی گفت: ما با شهدای گرانقدرمان گام اول را برداشتیم و گام دوم را شما فرزندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران با علم، حجاب و عفاف و رشد علمی و اخلاقی محکم بردارید.

سپس اکبر قنبری، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر، در رابطه با آمار دانش‌آموزانی که از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در مدارس شاهد شهرستان اسلامشهر در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: ما افتخار خدمت‌گذاری نزدیک به ۲۳۰۰ دانش‌آموز از خانواده معزز شهدا و ایثارگران را در سطح شهرستان اسلامشهر داریم، ۱۶ فرزند دانش‌آموز از خانواده شهدا،۵٠ فرزند جانباز بالای ۵٠ درصد و ۱۹ دانش‌آموز، از فرزندان آزادگان سرافراز بوده که این عزیزان در ٨ واحد آموزشی که دو واحد از این فضاها مربوط به دوره بزرگسالان و واحدهای آموزشی ایثارگران هستند.

خبرنگار دانش‌آموز: حدیثه بهزادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار