مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به مناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل تاکید کرد:

ضرورت به‌روز رسانی و آمادگی همیشه در همه حوزه‌های پدافند غیرعامل

ایلام (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به مناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل تاکید کرد به‌روز رسانی و آمادگی همیشه در همه حوزه‌های پدافند غیرعامل ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت به‌روز رسانی و آمادگی همیشه در همه حوزه‌های پدافند غیرعامل

آیین نمادین و زنگ گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور سبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، علی درویشی، مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام و جمعی از مسئولین در دبیرستان شاهد آقا حسین ابن علی شهر ایلام برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ضمن تقدیر از همکاری آموزش و پرورش استان و توجه همه مسئولین به حوزه پدافند غیرعامل، موضوع فرهنگ سازی را در مقوله پدافند غیرعامل امری اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و از همه مسئولان خواست که آمادگی خود را در این حوزه همواره حفظ کنند.

سبحان حسنی پدافند غیرعامل را مجموعه ای از اقدامات غیرنظامی و غیرمسلحانه دانست که در مواقع مواجهه با تهدیدات به عنوان یک عنصر حیاتی عمل خواهد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در ادامه تصریح کرد: هر چه آمادگی و سطح پدافند غیرعامل قدرتمندتر باشد، آسیب پذیری ها در مواجهه با مسائل و چالش ها کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به جنگ اعراب با اسرائیل، عدم شناخت، آمادگی و پیش بینی لازم در حوزه های پدافند غیرعامل را عامل شکست آنان عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در پایان خاطرنشان کرد: ساختن یک حصار امن در همه حوزه ها تحت عنوان پدافند غیرعامل ضروری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز ضمن خیر مقدم و تقدیر از حضور همه مسئولین و تبریک ایام میلاد امام حسن عسکری (ع) از برگزاری زنگ پدافند غیرعامل در ۱۳۰۰ واحد آموزشی سطح استان خبر داد و این هفته را یک فرصت مناسب در جهت آماده سازی در مقابل تهدیدات برشمرد.

درویشی به به‌روز رسانی و آمادگی همیشه در همه حوزه های پدافند غیرعامل اشاره کرد و آن را مصونیت ساز در برابر آسیب ها دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، علم و آگاهی نسبت به حوادث و رویدادها را به عنوان یک عامل اثرگذار در پاسخ صحیح به تهدیدات قلمداد کرد و ناامیدی دشمنان از مقابله مستقیم با نظام جمهوری اسلامی ایران را عامل روی آوری آنان به جنگ نرم و غیرمستقیم دانست.

وی افزود: آموزش و آگاهی مانند ایمن سازی در پدافند غیرعامل ضرورت دارد.

گفتنی است؛ نواخته شدن زنگ هفته پدافند غیرعامل، اجرای سرود، نمایشی از ورزش زورخانه، پخش کلیپ و برگزاری مسابقه بین دانش آموزان از دیگر بخش های این آیین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار