ضرغامی:

تلفیق خلاقیت با نمادهای معماری ایرانی-اسلامی ضروری است

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت تلفیق خلاقیت و نوآوری با نمادهای معماری ایرانی-اسلامی برای ارائه الگوهای عملیاتی متعدد و متناسب با ذائقه‌های نسل جدید به مردم ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تلفیق خلاقیت با نمادهای معماری ایرانی-اسلامی ضروری است

سیدعزت الله ضرغامی در سومین نشست از سلسله نشست‌های میراث فرهنگی با موضوع معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی که روز سه شنبه - ۲ آبان ماه- با حضور شماری از صاحب‌نظران، فعالان حرفه‌ای و مدیران حوزه معماری و شهرسازی در دفتر معاونت میراث فرهنگی برگزار شد، با اشاره به ضرورت برگزاری این جلسه کارشناسی برای بررسی مسائل مختلف معماری که موضوع گمشده و فراموش شده امروز است، بیان کرد: معماری در طول چند هزار سال از تفکر در هر دوره‌ای و با توجه به اعتقادات آن دوره شکل گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، انقلاب اسلامی را رویدادی تحول آفرین در زندگی مردم عنوان کرد و ادامه داد: این تحول بزرگ اجتماعی، فرهنگی، دینی و سبک زندگی که در بسیاری جنبه‌ها موجب تغییرات بنیادی و اساسی شد، در معماری اتفاق نیفتاد و متناسب با شأن انقلاب اسلامی، معماری خودش را نشان نداد.

وی با اشاره به ضرورت معرفی الگوهایی برای شهرسازی و ساخت بناهای شهری متناسب با نمادهای ایرانی و اسلامی، تصریح کرد: در این جلسه الگوهای زیبا متناسب با ذائقه‌های نسل جدید با ویژگی‌های ایرانی و اسلامی باید پیشنهاد و برای اجرایی شدن معرفی شود. باید الگوهای متناسب با ذائقه‌های نسل جدید با ویژگی‌های ایرانی و اسلامی باید پیشنهاد و برای اجرایی شدن معرفی شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر طرح پیشنهادهایی برای ارائه به دولت و دیگر مسئولان در راستای جبران عقب‌ماندگی‌های دهه‌های گذشته تأکید کرد و افزود: «زیبایی» یک اصل زیربنایی و مورد پذیرش همه است، تلفیق خلاقیت و نوآوری با نمادهای معماری ایرانی-اسلامی برای ارائه مدل‌های عملیاتی متعدد به مردم ضرورت دارد.

ضرغامی این جلسه را مصداق همدلی دانست که با کنار گذاشتن جبهه‌بندی‌ها می‌توان به راه‌حل‌های اجرایی رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار