وزیر آموزش و پرورش:

آزمون استخدامی دبیری‌ مرحله تکمیل ظرفیت ندارد

۲ هفته دیگر توزیع شیر در کشور سراسری شده و ۲ روز در هفته برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی توزیع می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدام دبیری و هنرآموزی گفت برنامه‌ریزی برای تکمیل ظرفیت نیست چراکه آن مقدار از سهمیه آزمون دبیری و هنرآموزی که اعلام نشده است در کد رشته‌محل‌هایی قرار گرفته که متقاضی نداشته است.

کد مطلب: ۱۴۱۵۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آزمون استخدامی دبیری‌ مرحله تکمیل ظرفیت ندارد

رضامراد صحرایی در حاشیه همایش طلیعه‌داران تعلیم و تربیت، جشن استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم اظهار کرد: از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در کیفیت‌بخشی و ارتقای دانشگاه فرهنگیان بحث کنکور اختصاصی است که کلیات آن روز یک‌شنبه در ستاد ملی تربیت تصویب شد و در اردیبهشت ۱۴۰۳ این کنکور اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات آن به جلسات کارشناسی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان سنجش موکول شده اما کنکور تربیت معلم را نیز سازمان سنجش برگزار می‌کند.

صحرایی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دبیری و هنرآموزی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تکمیل ظرفیت نداریم چراکه آن مقداری از سهمیه آزمون دبیری و هنرآموزی که اعلام نشده است در کد رشته‌محل‌هایی قرار گرفته که متقاضی نداشته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حدود ۴۵۰۰ کد رشته‌محل دبیری و فنی، داوطلب متقاضی نداشتیم که سازمان اداری و استخدامی موافقت کرده تا به آن تعداد، قرارداد کار معین جذب شود. اگر این مجوز به ما داده شود طبیعتا از بین کسانی که در این آزمون شرکت کرده و در مرحله گزینش قبول شده‌اند، انتخاب می‌کنیم.

وی درباره توزیع شیر در مدارس یادآور شد: توزیع شیر پس از سال‌ها به همت و اهتمام رئیس‌جمهوری به مدارس بازگشت که توجه به تربیت جسمانی دانش‌آموزان در کنار تربیت فکری و معنوی را نشان می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سراسری شدن فرآیند توزیع شیر ۲ هفته‌ای طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: مطابق اطلاع بنده تا ۲ هفته دیگر توزیع شیر در کشور سراسری شده و 2 روز در هفته و فقط برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی توزیع می‌شود.

صحرایی افزود: همچنین آن مقداری از شیر که در روزهای ماقبل داده نشده نیز داده می‌شود و اینگونه شاید برخی هفته‌ها 3 روز در هفته شیر توزیع شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره باز شدن درب مدارس در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برای فعالیت ورزشی خانواده‌ها گفت: به‌طور غیررسمی کارهای این امر در حال انجام است و در مدارسی که خودشان برنامه‌ریزی کردند این امکان وجود دارد اما برای تبدیل این امر به یک پویش سراسری باید مقدماتش با هماهنگی سایر دستگاه‌ها فراهم شود که پیگیر آن هستیم.

صحرایی افزود: فعلا برگزاری این امر در اختیار مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار