مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان مرکزی:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم‌ترین سند حوزه تعلیم و تربیت است

ساوه (پانا) - مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان مرکزی گفت مهم‌ترین سندی که در حوزه نظام تعلیم و تربیت تدوین شده، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۱۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم‌ترین سند حوزه تعلیم و تربیت است

محمدجواد لنجابی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان ساوه اظهار کرد: یکی از اقدامات و کارهای مهمی که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به صورت کلان در فرایند نظام تعلیم و تربیت انجام شد، تدوین و ابلاغ سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است که نقشه راهی برای ادامه مسیر آموزش و پرورش به شمار می‌رود و با این سند دانش‌آموزان آینده ساز سرنوشت کشور خواهند بود و در این سند، ایران کشوری پیشرو، پیشرفته و مبتنی بر علم و فناوری و الگویی برای جهان اسلام و تمامی جهان و تمدن ساز خواهد بود و یکی از مهم‌ترین زیر نظام‌های این سند در حوزه فضا و تجهیزات است.

وی افزود: معلم، محتوا و فضا سه رکن اساسی برای دانش‌آموزان هستند و راه آینده و ایران قوی از آموزش و پرورش می‌گذرد که نسل آینده در آن تربیت پیدا می‌کنند و اجرایی سازی این مهم در استان مرکزی در چند مرحله در سراسر استان برنامه‌ریزی شده است که از تخریب و بازسازی، مقاوم سازی و ساخت فضاهای جدید، تعمیر، تجهیز، استانداردسازی، شاداب سازی، تعمیرات و... که در سطح استان در حال پیگیری آن هستیم؛ به همت و کمک مدیریت آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و حمایتی که توسط دولت در این زمینه انجام می‌شود، در جریان است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی در خصوص حوزه تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی گفت: اولویت، تخریب و بازسازی مدارس است که به کمک خیرین و اعتبارات دولتی آن‌ها را با مدارس ایمن و مقاوم جایگزین خواهیم کرد و در حوزه طرح شهید عجمیان که امسال به ابتکار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و در حوزه شاداب سازی مدارس انجام شد، آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی و سپاه پاسداران همکاری خوبی با هم داشتند و اتفاقات خوبی در این قسمت رقم خورد.

لنجابی ادامه داد: همکاری مدیریت آموزش و پرورش در طرح شهید سلیمانی سه زمین چمن در اختیار مدارس قرار گرفت تا در کنار تعلیم و تربیت بحث ورزش هم برای دانش‌آموزان جدی گرفته شود؛ بنا به فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه، موظف به هدایت 50 درصد از دانش‌آموزان به رشته‌های فنی هستیم و شهر ساوه به دلیل صنعتی بودن، هنرستان جوار صنعت را در این شهرستان کلید زده‌ایم و آن به این صورت است که صنایع بزرگ و گسترده ما هنرستان هایی‌ در کنار صنعت خود برای تعلیم و تربیت نیروی کار ماهر و تعلیم دیده مورد نیازشان تاسیس خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به تخصیص بودجه، تجهیزات هنرستان‌ها تا چند ماه آینده تکمیل و به روزرسانی می‌شوند و با برنامه‌ریزی های انجام شده در تخصیص قیر رایگان بخش ایزولاسیون، ایزوگام و آسفالت مدارس امسال نمود بهتری در شهر ساوه پیدا می‌کند و در مهر ماه سال جاری هیچ مدرسه‌ای با سیستم گرمایشی غیر استاندارد در سطح استان نداریم.

لنجابی افزود: اتفاق مهمی که از طرف سازمان نوسازی در سطح کشور اتفاق افتاده است، تحویل دو هزار واحد آموزشی به مجموعه آموزش و پرورش بود و آنجایی که مردم به کمک آموزش و پرورش آمدند ما موفق بودیم و این مهم در دولت که مردمی سازی مدارس توسط دولت در آموزش و پرورش در سال های گذشته انجام شد و نشان داد که هر کجا مردم و خیرین در کنار آموزش و پرورش بودند ما موفق بودیم که ساوه یکی از شهرهای پیشرو در این زمینه است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز فضاهای آموزشی استان مرکزی عنوان کرد: امیدواریم با همکاری خیرین، استاندار و مسئولین آموزش و پرورش بتوانیم طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عمل کنیم و دانش‌آموزان را در مسیر درست قرار دهیم و آن‌ها را به حیاط طیبه و زندگی عالی برسانیم.

دانش‌آموز خبرنگار: ستایش حاجی‌امینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار