نگاهی به زندگی دانش‌آموز شهید علی صابر

ساوه (پانا) - شهید علی صابر در یکم آذر ماه ۱۳۴۳ در غرق آباد از توابع شهرستان ساوه در یکی از خانواده‌های متوسط دیده به جهان گشود.

کد مطلب: ۱۴۱۲۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به زندگی دانش‌آموز شهید علی صابر

از همان کودکی در مسجد و مجالس سخنرانی و تعالیم قرآن حضور پیدا می‌کرد و دوران ابتدایی و راهنمایی‌اش را در روستای غرق آباد و دبیرستان را در شهر ساوه تحصیل کرد.

با پخش اعلامیه و دعوت از روحانیون برای آگاهی مردم تلاش می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب در انجمن روستا و دبیرستان فعال بود و با عضویت در بسیج به دستاوردهای انقلاب می‌پرداخت، با شروع جنگ تحمیلی از سوی بسیج به جبهه عازم شد و به عنوان بسیجی در گردان امام علی (ع) از تیپ ۲۲ بدر در عملیات ظفرمند بیت المقدس شرکت کرد.

او دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ هنگام پیشروی نیرو‌های اسلام به سمت خرمشهر در کیلومتر ۶۰ از جاده اهواز - خرمشهر بر اثر اصابت گلوله سربازان بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

از شما خواستارم تقوای اولیای خود را پیشه کنید و خدا را فراموش نکنید؛ تا می‌توانید عبادت خداوند بزرگ و خالق زمین و آسمان را فراموش نکنید و یک مسلمان طاهر و مؤمن باشید چون کسی مرا به زور به اینجا نیاورده است و آزادانه و برای رضای خدا و برای اسلام آمده‌ام و به اسلام کمک کنید.

نماز و روزه و دیگر احکام الهی را از یاد نبرید و سعی کنید کارهایی را انجام دهید که خدا از شما خشنود باشد و برای من از فامیل و همسایگان حلالیت بگیرید؛ باید به جبهه برویم و باید جان، نثار اسلام کنیم و آنان را دلداری دهید؛ به امید پیروزی هر چه زودتر حق علیه باطل و ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) همه شما را به خدا می‌سپارم.

دانش‌آموز خبرنگار : زهرا شفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار