مشاور خانواده نیروی انتظامی شهرستان بهارستان: 

مهمترین عامل در تقویت و استحکام ارتباط صحیح با اعضای خانواده، صداقت است 

بهارستان یک (پانا)- مشاور خانواده نیروی انتظامی شهرستان بهارستان، داشتن صداقت را عامل موثر در تقویت و استحکام ارتباطات صحیح با اعضای خانواده دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۰۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین عامل در تقویت و استحکام ارتباط صحیح با اعضای خانواده، صداقت است 

بهناز بدلی، مشاور خانواده نیروی‌انتظامی شهرستان‌بهارستان ضمن اشاره به گرامیداشت هفته نیروی‌انتظامی و همچنین وظایف اولیا و دانش‌آموزان بیان کرد:« اولیا و فرزندان وظایف متقابلی دارند، از مهمترین آن‌ها می‌توان به احترام و صداقت در کلام و رفتار اشاره کرد. والدینی که به نظرات و علایق فرزندان خود اهمیتی نمی‌دهند نباید انتظار این را داشته باشند که فرزندانشان همیشه با آنان صادق باشند.»

مشاور نیروی انتظامی، در خصوص مشکلات روابط بین اولیا و فرزندان اظهار کرد:« اولیا موظف هستند برخی مهارت‌ها را به فرزندانشان مانند مهارت‌زندگی و مهارت‌ نه‌ گفتن را آموزش دهند‌. مشکلات در میان نوجوانان و اولیا فراوان است، زیرا نوجوانان در دوره سنی حساس‌تری قرار دارند و نیازمند محبت و آرامش در محیط خانه هستند.»

بدلی، در‌ خصوص توجه فرزندان به صحبت‌های والدین گفت:« اکثر والدینی که به ما مشاورین مراجعه می‌کنند، بابت بی‌توجهی فرزندانشان به بیانات مادر و پدر خود گله‌مند و ناراحت هستند. آن‌ها ادعا می‌کنند که فرزندشان بیش از گفته‌های والدین به نظرات دوستان خود توجه می‌کنند.»

وی در رابطه با راهکار حلال مشکلات میان والدین و دانش‌آموزان بیان کرد:« اولیای نمونه علاوه برآنکه نقش پدر و مادر را در خانواده ایفا می‌کنند، اولین و بهترین دوستان برای فرزندان خویش هستند. آن‌ها سعی دارند رابطه خوبی همچون دوستان خوب، با فرزندان خود داشته باشند. همیشه شنونده خوبی برای صحبت‌های فرزندان خویش هستند و از تمسخر، کنایه و سرکوب آن‌ها خودداری می‌کنند.»

مشاور خانواده نیروی انتظامی شهرستان‌بهارستان، ضمن اشاره به اعتیاد در میان نوجوانان و جوانان اظهار کرد:« اگر نوجوانان و جوانان سرزمین ما عزت نفس داشته باشند و مهارت نه گفتن را تمرین کنند از بروز بسیاری از مشکلات فردی و جامعه جلوگیری کرده‌اند. احساس صمیمت میان والدین و فرزندان موجب تقویت ارتباط با خانواده و پرهیز از رابطه با افرادی که در ظاهر دوستان خوبی هستند، می‌شود.»

بدلی در رابطه با ضعف اولیا بیان کرد:« اولیا در بیان و ابراز احساسات خود توانمند نیستند، رفع نیاز‌های معنوی برای فرزندان نسبت به نیاز‌های مادی ضرورت بیشتری دارد. رفع نیازهای معنوی فرزندان باعث می‌شود آن‌ها به راحتی فریب نخورده و اعتماد نکنند.»

وی افزود:« فاصله گرفتن از خانواده و محیط خانوادگی باعث می‌شود فرزندان از مسیر درست زندگی منحرف شده و جایگاه خود را فراموش کنند. در این مواقع افراد سودجو با رفتار های حیله‌گرانه‌ی خود سعی بر جذب آن شخص گمراه شده به سمت خود دارند.»

بهناز بدلی، مشاور خانواده کلانتری در پایان خاطرنشان کرد:« مشورت‌کردن با هر فردی حلال مشکلات نخواهد بود، بلکه ممکن است سبب افزایش مشکلات شود. والدین اگر به دنبال حل اختلافات خانوادگی هستند، بهترین راهکار برای آن‌ها مراجعه به مشاورین و روانشناسان است.»

دانش‌آموز خبرنگار: پریا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار