رئیس سازمان‌ ملی پرورش استعدادهای درخشان:

توجه به آموزه‌های قرآن کریم کلید حل مشکلات است

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت توجه به آموزه‌های قرآن کریم، شاه‌کلید حل همه مشکلات و مسائل روزمره است و دانش‌آموزان با تاسی به قرآن در تحصیل و زندگی خود موفق خواهند بود.

کد مطلب: ۱۴۱۰۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
توجه به آموزه‌های قرآن کریم کلید حل مشکلات است

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ الهام یاوری در حاشیه بیست‌وهشتمین کنگره قرآنی دانش‌آموزان سمپاد کشور در بخش دختران که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، افزود: افتخار می‌کنیم که خدمت‌رسان بخشی از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در کنگره قرآن دانش‌آموزی هستیم و امسال با رویکردی جدید این مسابقات در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این مسابقات در 3 محور قرآن، حفظ و مفاهیم برگزار می‌شود و در هر 3 این حوزه‌ها، دانش‌آموزان سمپادی در کنار فعالیت‌های علمی که انجام می‌دهند تلاش ویژه‌ای می‌کنند تا ارتباط و انس خود با قرآن کریم را نیز حفظ کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: وجود چنین مسابقاتی به دانش‌آموزان سمپاد کمک می‌کند تا علاوه بر مطالعه درس‌ها در طول سال تحصیلی در زندگی روزمره نیز با قرآن کریم انس و ارتباط بیشتری داشته باشند و در مشکلات زندگی نیز از راهکار قرآنی استفاده کنند.

یاوری ادامه داد: قرآن کریم برای همه بخش‌های زندگی انسان و همچنین سعادتمندی انسان، راهکار دارد و دانش‌آموزان یاد می‌گیرند مساله‌هایی که هر روز در زندگی شخصی و اجتماعی با آن روبه‌رو می‌شوند نیز راه حل قرآنی دارد و از آموزه‌های ارزشمند دینی نیز بیشتر استفاده خواهند کرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: از میزبانی شایسته استان یزد قدردانی می‌شود و ان‌شاءلله برگزاری این کنگره‌های ملی در راستای تحقق شعار «هر نیاز کشور یک سمپادی» اثرگذار خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در حاشیه این مراسم گفت: بسترسازی مناسب جهت انس بیشتر دانش‌آموزان و افزایش علاقه‌مندی به قرآن کریم، توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر، فهم و بهره‌گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی، بهره‌مندی از معارف قرآنی از اهداف برگزاری این کنگره است.

حسن عبداللهیان افزود: این مسابقات در 4 رشته حفظ، حفظ ویژه، قرائت و مفاهیم و در 2 گروه دختران و پسران برگزار شد و در مسابقات رشته مفاهیم در محورهای «خودباوری» و «تمدن‌سازی» در چالش‌های سه‌گانه خودباختگی، انفعال و ناامیدی در ۲ حوزه محتوایی و هنری و 5 قالب ساخت کلیپ، نماهنگ، تهیه پادکست (پادپخش)، پاورپوینت (پرده‌نگار)، نمایش رادیویی و داده‌نما (اینفوگراف) دانش‌آموزان به رقابت پرداختند.

بیست‌وهشتمین کنگره قرآنی دانش‌آموزان سمپاد کشور از 7 تا ۱۴ مهرماه با حضور بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز از سراسر کشور به میزبانی استان یزد برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار