رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی:

معلمان مدارس استثنایی باید با هنر و مهارت شخصیت دانش‌آموزان را پرورش دهند

کلات (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی تاکید کرد معلمان مدارس استثنایی باید با ذوق، هنر و مهارت خود، شخصیت دانش‌آموزان را پرورش دهند.

کد مطلب: ۱۴۰۹۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان مدارس استثنایی باید با هنر و مهارت شخصیت دانش‌آموزان را پرورش دهند

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی در بازدید از مدارس و مراکز اختلالات یادگیری کلات گفت: معلمان در راه تعلیم و تربیت نقش بسیار مهم و مؤثری را بر عهده دارند و این نقش در آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه مهم تر و موثرتر است.

وی افزود: معلمان مدارس ویژه باید با ذوق، هنر و مهارت خود و با در نظر گرفتن ویژگی‌های فردی دانش آموزان به پرورش شخصیت آنان نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه این مراکز از روند خوبی در ارزیابی نوآموزان برخوردار بوده و کار ارزیابی نوآموزان با دقت و نظم و کیفیت مطلوب صورت می گیرد.

وی بیان کرد: کلات یکی از شهرستان هایی است که در برنامه تحولی سنجش خوب عمل کرد و این برنامه با توجه به پراکندگی روستاها با درایت و برنامه ریزی به خوبی صورت گرفت که لازم می دانم از تلاش های مدیریت آموزش و پرورش کلات قدردانی کنم.

روحانی افزود: در برنامه تحولی سنجش سیاست سازمان بر این است که علاوه بر دانش آموزان با مشکلات یادگیری، دانش آموزان بیش فعال و نقص گفتار هم در این مراکز بررسی می شوند و انشالله بتوانیم پس از برگزاری آزمون استخدامی از ظرفیت نیروهای گفتاردرمان و کاردرمان در این مراکز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی نوآموزانی که وارد مدرسه می‌شوند، تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی برای تمامی نوآموزان و دسترسی به اطلاعات جامع آموزشی، بهداشتی و خانوادگی به منظور استفاده در برنامه‌ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد نوآموزان و ارائه توصیه‌های بهداشتی، آموزشی و روانشناختی به والدین و نوآموزان از اهداف مهم سنجش است.

در ادامه رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و کارشناس گروه دانش آموزان با نیازهای ذهنی با همراهی رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات از بخش های مختلف مرکز جامع بازدید کرد و سپس با حضور در کلاس، تلاش فعالیت های آموزشی دانش آموزان را بررسی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار