مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی:

اقداماتی جهت اشتغال‌ سازی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی انجام شده است

مشهد (پانا)- جواد روحانی مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در طی مراسم روز جهانی ناشنوایان گفت: اقداماتی مفید توسط انجمن همیاران دانش آموزان و دانشجویان استثنایی به جهت اشتغال سازی دانش آموزان با نیاز های ویژه در کارخانجات و شرکت های مختلف انجام شده است.

کد مطلب: ۱۴۰۹۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اقداماتی جهت اشتغال‌ سازی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی  انجام شده است

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه با وجود محدودیت‌هایی که دارند اما خلاقیت و افتخارات زیادی را برای استان کسب کردند. که ما در این یک سال اخیر شاهد افتخارات فرهنگی و ورزشی این دانش آموزان با نیازهای ویژه و آسیب دیده شنوایی بوده‌ایم.

همچنین وی درباره عملکرد مراکز استثنایی گفت: ما حدود ۸۰۰ دانش آموز در مدارس ویژه داریم، که با رویکرد مداخله بهنگام والدین این افراد می‌توانند از سنین ۶ ماهگی و ۱سالگی تا مقطع متوسطه دوم از خدمات مراکز آموزشی استثنایی بهره مند شوند.

جواد روحانی در ادامه گفت: حدود ۱۳۰۰ دانش آموز آسیب دیده شنوایی به همت همکاران و مسؤلین در مدارس عادی در کنار دیگر دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند که خدماتی نیز به این افراد ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفت: مدیران مراکز و دیگر مسؤلین سعی در فرهنگ سازی و پذیرش اجتماعی این دانش آموزان دارند که برای پیشرفت این مسئله بایستی تمامی نهاد ها و سازمان ها برای حضور این دانش آموزان در جامعه همت کنند.

همچنین او در ادامه افزود: همچنین باید دغدغه‌های زندگی این افراد مانند تحصیل، ازدواج و... با همت مسؤلین و نهاد های مختلف برطرف شود.

دانش آموز خبرنگار: هستی انسان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار